۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹

وزیر ارتباطات: با مقصران «احتمالی» اختلال اینترنت برخورد می‌شود

ایتنا - زارع پور از برخورد با «مقصران احتمالی» اختلال اینترنت سخن گفت، در حالی که روز گذشته، روابط عمومی وزارت ارتباطات صراحتا «شرکت مخابرات» را عامل اصلی اختلالات اینترنت عنوان نموده بود.
وزیر ارتباطات: با مقصران «احتمالی» اختلال اینترنت برخورد می‌شود
در پی بروز اختلالات اخیر اینترنت و انتقادات کارشناسان و رسانه‌ها، وزیر ارتباطات به این موضوع واکنش نشان داد.
گفتنی است پیش از این، شورای عالی فضای مجازی خواستار برخورد این وزارتخانه با عاملان این مسئله شده بود.

    در این رابطه:
    - وزارت ارتباطات باید عاملان اختلال اخیر اینترنت را به دستگاه قضا معرفی کند 

به گزارش ایتنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دو حادثه در هفته اخیر که موجب اختلال در شبکه اینترنت شده بود، تأکید کرد: با «مقصران احتمالی» اختلال اینترنت برخورد می‌شود. این در حالیست که روز گذشته، روابط عمومی وزارتخانه مزبور صراحتا شرکت مخابرات را عامل اصلی اختلالات اینترنت را عنوان نموده بود.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه روز چهارشنبه دولت در جمع خبرنگاران درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آنها در مشهد رخ داد و روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات، بخشی از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود.

وی افزود: بر اثر این رخداد، ارتباطات چند استان اعم از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان حدود ۴ ساعت دچار اختلال شده بود که با مقصرین احتمالی آن برخورد خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: روز دوشنبه هم یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتش‌سوزی شده بود که آن هم منجر به قطع ارتباطات شد.  

وی ادامه داد: جلسه‌ای در این خصوص برای بررسی این دو حادثه برگزار شد که علت آن عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها تشخیص داده شد و البته اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.
زارع‌پور خاطرنشان کرد: مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مأمور شد تا همه مراکز مخابراتی را بررسی کند و شرکت مخابرات هم حتماً باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند که سازمان تنظیم مقررات پیگیر این جبران خسارت است.
 
کد مطلب: 69347
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام