۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۹

وزارت ارتباطات باید عاملان اختلال اخیر اینترنت را به دستگاه قضا معرفی کند

ایتنا - فیروزآبادی بدون اشاره مستقیم به مسئولیت شرکت مخابرات، صرفا «برخی پیمانکاران» از دستورالعمل‌های فنی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور دانست.
وزارت ارتباطات باید عاملان اختلال اخیر اینترنت را به دستگاه قضا معرفی کند

علل و عوامل اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور، در نشست شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور بررسی شد.

به گزارش ایتنا ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، در مصاحبه با صدا و سیما، تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعمل‌ها از جمله استفاده از مسیر کابل‌های برق فشار قوی برای شبکه‌های ارتباطی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور دانست و گفت: در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات مکلف شد، عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.

شایان ذکر است که دلیل اختلال اخیر در اینترنت، آتش‌سوزی در یک حوضچه مخابراتی متعلق به شرکت مخابرات ایران اعلام شد که علاوه به آسیب فراوان ب شهروندان و کسب و کارها، انتقادات وسیع کارشناسان و رسانه‌ها را به دنبال داشت.
همچنین وزارت ارتباطات نیز در اطلاعیه‌ای، رسما شرکت مخابرات ایران را مقصر این اختلال دانست که موظف به جبران خسارت خواهد بود.

      در این زمینه بخوانید:
      - وزارت ارتباطات: مقصر اختلال اینترنت، شرکت مخابرات است


نکته مبهم در سخنان فیروزآبادی این است که وی، بدون اشاره مستقیم به مسئولیت شرکت مخابرات، صرفا «برخی پیمانکاران» از دستورالعمل‌های فنی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور دانسته است.

رییسی: اختلالات را پیگیری کنید
همچنین رییس جمهور در جلیه هیئت دولت، به موضوع اختلالات اینترنت توجه نشان داد.
مطابق گزارش ایرنا، رئیسی به وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور و به برخی گلایه‌های مردمی اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت مواردی از این دست را پیگیری کند تا خللی در خدمات رسانی به مردم و فعالیت کسب‌ و کارها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود.
 
کد مطلب: 69345
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام