۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴

وزارت ارتباطات: مقصر اختلال اینترنت، شرکت مخابرات است

ایتنا - وزارت ارتباطات: مخابرات در طراحی و اجرای حوضچه مخابراتی اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیرعامل را رعایت نکرده است.
وزارت ارتباطات: مقصر اختلال اینترنت، شرکت مخابرات است
به دنبال اختلال در اینترنت شمار زیادی از کاربران و از طریق سرویس ‌دهنده‌های مختلف، اعلام شد که آتش‌سوزی در یکی از مراکز مخابراتی، عامل این اختلال بوده است، اختلالی که علاوه بر آسیب زدن به کسب و کارها و خدمات کاربران و شهروندان، انتقادات وسیع کارشناسان و رسانه‌ها را در پی داشت.

      در این باره بیشتر بخوانید:
      - اينترنت روی هوا
      - خسارت قطع ارتباطات اینترنت را چه کسی می‌دهد؟


اکنون و پس از گذشت دو روز،‌ وزارت ارتباطات با مقصر دانستن شرکت مخابرات، خواستار جبران خسارت‌های وارد شده به کاربران از سوی این شرکت شده است؛ هر چند در خصوص چگونگی جبران این حجم از خسارات، هیچ توضیح و دستورالعملی ارائه نشده است.

به گزارش ایتنا، اطلاعیه روابط عمومی وزارت ارتباطات به شرح زیر است:

در پی آتش سوزی روز گذشته حوضچه مخابراتی، وزارت ارتباطات اعلام کرد که شرکت مخابرات باید خسارت های وارده به مشترکین را جبران کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، دیروز در اثر آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های مخابراتی شرکت مخابرات ایران که علت آن در دست بررسی است، ارتباطات مشترکین این شرکت و بخشی از مشترکین شرکت ایرانسل دچار اختلال شد.
بر همین اساس شب گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مسئله بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه، متاسفانه در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیرعامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود.
در این راستا مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مامور شد که وضعیت تمامی حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.
در ضمن به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم در خصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و نیز جبران خسارات وارده به مشترکین از سوی این شرکت اتخاذ شود.
 
کد مطلب: 69344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام