کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکایت جدید علیه متا به اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران

12 مرداد 1401 ساعت 12:06

ایتنا - ​​​​​​​احتمالا متا (شرکت مادر فیس بوک) اطلاعات حساس پزشکی کاربران را بدون رضایت شان جمع آوری کرده است و در همین راستا با دو شکایت روبرو است.



طبق گزارشی جدید براساس دو شکایت، فیس‌بوک و بیمارستان ها به دلیل جمع آوری داده های بیماران بدون رضایت آنها به نقض قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت(HIPAA)، قانون نقض حریم خصوصی ایالت کالیفرنیا(CIPA) و چند قانون دیگر متهم شده اند. ابزار تحلیلی ردیابی متا به نام پیکسل وضعیت سلامت کاربران، جزئیات ویزیت پزشک و دیگر داده ها را به فیس‌بوک می فرستد.

به گزارش ایتنا از مهر، در یکی از شکایت ها که ماه گذشته ارائه شده، یک بیمار اعلام کرد پیکسل داده هایی از پورتال های UC San Francisco وDignity Health را برای عرضه تبلیغات مرتبط با مشکلات قلبی و زانو جمع آوری کرده است. شکایت دوم که در ماه ژوئن ارائه شده وسیع تر است و حداقل ۶۶۴ ادعای اشتراک گذاری داده های پزشکی با فیس‌بوک ( از طریق ابزار پیکسل) در آن مطرح شده است.

البته هنوز مشخص نیست این شکایت ها در حالت گروهی ثبت شوند و در چنین شکایت هایی به ندرت غرامت های سنگین به افراد پرداخت می شود. اما اگر این شکایت ها نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشند، اقدام قانونی برای متا پر هزینه خواهد بود. شاکیان خواستار غرامت از سوی عده ای از کاربران فیس‌بوک شده اند که تهیه کنندگان خدمات درمانی آنها از پیکسل استفاده می کنند. در این وضعیت چند میلیون نفر مشمول دریافت غرامت از فیس‌بوک می شوند.

این درحالی است که زنجیره‌ای از اقدامات قانونی علیه متا ثبت شده است. متا با شکایتی از سوی دادستانی کل منطقه کلمبیا به دلیل پرونده رسوایی کمبریج آنالایتیکا روبرو است. همچنین این شرکت با شکایت هایی درباره سیستم شناسایی چهره خود که اکنون غیرفعال شده روبرو است.


کد مطلب: 69343

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69343/شکایت-جدید-علیه-متا-اتهام-جمع-آوری-اطلاعات-کاربران

ايتنا
  https://www.itna.ir