۰
plusresetminus
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۰

شش سرنشین پرواز بعدی بلواورجین

ایتنا - شرکت بلواورجین از هویت شش نفر بعدی که به فضای زیرمداری پرواز خواهند کرد، رونمایی کرد.
شش سرنشین پرواز بعدی بلواورجین
شرکت بلواورجین در روز ۲۲ ژوئیه نام مسافران خود برای سفر زیرمداری را منتشر کرد. در میان مسافران مأموریت NS-22، برای نخستین‌بار فضانوردان مصری و پرتغالی نیز دیده می‌شوند.
 
البته بلواورجین هنوز تاریخ پرواز این گروه را اعلام نکرده است، اما گفته است که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد. اعلام نام این سرنشینان، تقریباً یک سال پس از اولین پرواز سرنشینان این شرکت از جمله جف بزوس بنیانگذار و والی فانک عضو مرکوری ۱۳ منتشر شد که در روز ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسپیس، بلواورجین هیچ‌گاه مبلغی را که از مسافران دریافت کرده، فاش نکرده است. اما رقیب این شرکت، یعنی شرکت ویرجین‌گالاکتیک، هر صندلی را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار دلار می‌فروشد. با اینکه بیشتر افراد هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند، اما در فضاپیمای نیوشپرد، تعدادی از آنها تحت پوشش حمایت مالی هستند.
 
به عنوان مثال، در آخرین پرتاب در روز ۴ ژوئن، شخصی حضور داشت که از حمایت سازمان غیرانتفاعی Space For Humanity برخوردار بود.
 
در ادامه، توضیحاتی راجع به این شش نفر که قرار است با پرواز با NS-22 به سیر و سیاحت بپردازند، آمده است.
 

سارا صبری
به گفته بلواورجین، سارا صبری بنیانگذار ابتکار فضای ژرف (Deep Space Initiative) است که هدف آن افزایش دسترسی به تحقیقات فضایی است و اولین فردی از مصر خواهد بود که به فضا پرواز می‌کند. او همچنین اولین فضانورد مصری در سال ۲۰۲۱ بود که یک مأموریت شبیه‌سازی‌شده در خصوص ماه را به مدت دو هفته در ایستگاه تحقیقاتی LunAres در لهستان انجام داد. صبری مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آمریکایی قاهره و کارشناسی ارشد را در مهندسی زیست‌پزشکی از دانشگاهPolitecnico di Milano  گرفته است. او تحت حمایت مؤسسه Space for Humanity است.
 
ماریو فریرا
به گفته بلو اوریجین، ماریو فریرا اولین فردی از پرتغال خواهد بود که به فضا پرواز می‌کند. فریرا یک کارآفرین، سرمایه‌گذار و رئیس گروه سرمایه‌گذاری پلوریس در پرتغال است. بلو اوریجین می‌گوید این گروه شامل ۴۰ شرکت در بخش‌هایی از جمله گردشگری، رسانه، املاک، انرژی‌های تجدیدپذیر و بیمه است. فعالیت‌های فریرا شامل غواصی، دویدن در ماراتن لندن و شرکت در یک رالی خودرویی به نام داکار بوده است.
 
ونسا اوبراین
ونسا اوبراین یک کاشف بریتانیایی-آمریکایی است و در پی این است که اولین زنی باشد که سه‌گانه افراطی کاوشگرها در رسیدن به فضا را تکمیل می‌کند. او قبلاً به قله اورست (بلندترین قله زمین) صعود کرده و عمیق‌ترین بخش از سیاره زمین (عمیق چلنجر) را که دو مورد دیگر از نیازهای تریفکتا هستند، کاوش کرده است. اوبراین پس از ویکتور ویسکوو که در روز ۴ ژوئن با Blue Origin NS-21 پرواز کرد، دومین فردی خواهد بود که این سه چالش را تکمیل می‌کند. اوبراین از مدیران ارشد مؤسسات مالی از جمله مورگان استنلی، بانک بارکلی بانک آمریکا بوده است.
 
کلینت کلی
در سال ۱۹۸۴ که کلینت کلی در آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) مشغول به کار بود، پروژه خودروی زمینی خودران را راه‌اندازی کرد و بلو اوریجین می‌گوید در زمره نخستین کوشش‌ها در زمینه فناوری رانندگی خودران بوده است. او همچنین برنامه‌های تحقیقاتی و فناوری در علوم کامپیوتر و رباتیک را مدیریت کرده است. کلی و همسرش از همه قاره‌ها دیدن کرده‌اند تا سرگرمی خود را در عکاسی از حیات وحش دنبال کنند.
 
استیو یانگ
استیو یانگ در میان سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۱ یک تجارت پیمانکاری مخابراتی را در فلوریدا با نام «ارتباطات یانگز» اداره می‌کرد. یانگ در میان ابتکارات خیریه خود، عضو کمیته انجمن حفاظت از سواحل فضایی و همچنین مالک رستوران آناناس در فلوریداست.
 
کوبی کاتن
کوبی کاتن یکی از بنیانگذاران کانال یوتیوب Dude Perfect است که Blue Origin می‌گوید با ۵۷ میلیون دنبال‌کننده، «پرمشترک‌ترین کانال ورزشی» این سرویس ویدئویی است. کاتن در سال ۲۰۰۹ با کمک هم اتاقی‌های خود و با تمرکز بر ویدئوهای کمدی، «دود پرفکت» را خلق کرد. صندلی کاتن از پشتیبانی مالی مؤسسه MoonDAO  برخوردار است.
کد مطلب: 69235
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام