۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶

معضل کمبود تراشه در حال حل شدن است

ایتنا - ​​​​​​​مدیران ارشد اجرایی شرکت های ABB (تولید کننده ربات) و  هیوندای موتور  معتقدند وضعیت کمبود جهانی تراشه های نیمه رساناها در حال بهبود است. 
معضل کمبود تراشه در حال حل شدن است


افزایش ذخایر تراشه یکی از چالش های پیش روی صنایع الکترونیک را رفع می کند و البته به کاهش تورم قیمت مواد خام منجر می شود. این در حالی است که چالش در بازار انرژی و افزایش نرخ سود بانکی به کاهش تقاضای مشتریان منجر شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، هیوندای شاهد بیشترین میزان سود سه ماهه طی ۸ سال اخیر بوده است. یکی از دلایل بهبود وضعیت این خودروساز کره ای بهبود وضعیت کمبود تراشه جهانی بود که سبب شد شیفت های کاری آخر هفته و اضافه کاری در واحدهای شرکت داخل کره جنوبی از سر گرفته بود. هیوندای اکنون تصمیم دارد تولید خودرو در نیمه دوم سال را افزایش دهد تا پاسخگوی تقاضای مشتریان باشد.

از سوی دیگر ABB به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تامین کننده تجهیزات برای صنعت خودرو سازی معتقد است تنگنای بازار تراشه در حال بهبود است. این شرکت سوییسی که با زیمنس آلمان و اشنادر الکتریک فرانسه رقابت می کند، در حقیقت به عنوان نشانگر وضعیت اقتصاد جهانی عمل می کند . سیستم های کنترل و موتورهای آن در صنعت حمل ونقل و کارخانه ها به طور گسترده استفاده می شود.

ABB نیز پیش بینی می کند رشد درآمدش در سه ماهه آینده ۲ رقمی شود زیرا افزایش ذخایر تراشه به معنای آن است که شرکت می تواند ربات های کارخانه ای ، موتورها و تجهیزات سفارشی مشتریان را تحویل دهد.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: خبر خوب آنکه وضعیت کمبود تراشه در حال بهبود است. ظرفیت تولید تراشه در حال افزایش است و از سوی دیگر تقاضا از سوی بخش های دیگر مانند صنعت تولید کالاهای الکترونیکی مصرفی نیز کاهش یافته است. این روند سبب می شود تراشه های بیشتری به مشتریان صنعتی مانندABB اختصاص یابد.

او در ادامه افزود: نمی توانم ادعا کنم مشکلات کاملا حل شده اند اما قراردادهایی برای نیمه دوم سال داریم و وضعیت خوب به نظر می رسد.

شرکت نوکیا نیز پیش بینی می کند کمبود تراشه در اواخر سال جاری بهبود می یابد. این درحالی است که درآمد عملیاتی سه ماهه شرکت از میزان پیش بینی ها بیشتر شده است.
کد مطلب: 69221
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام