۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱

نیروهای وابسته به روسیه دسترسی به گوگل را مسدود می‌کنند

ایتنا - رئیس‌‌ جمهوری خودخوانده «دونتسک»، شرکت «گوگل» را مروج «خشونت علیه تمامی روس‌ها» و وابسته به دولت آمریکا معرفی کرد.
نیروهای وابسته به روسیه دسترسی به گوگل را مسدود می‌کنند

پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، آزادی بیان و دسترسی به رسانه‌های آزاد، به‌ویژه برای فعالان ضدجنگ، محدود شده است. در آخرین اقدام، نیروهای وابسته به روسیه در شرق اوکراین، روز جمعه اعلام کردند دسترسی به موتور جست‌‌وجوگر «گوگل» در مناطق تحت اشغال آنها مسدود خواهد شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، رئیس جمهوری‌ خودخوانده دونتسک، نوشت «گوگل» مروج «خشونت علیه همه روس‌ها» است و مدیران شرکت فناوری «گوگل» را متهم کرد به دولت آمریکا وابسته‌اند.

از هنگام حمله روسیه به اوکراین، دولت روسیه و نیروهای نیابتی وابسته به روسیه در مناطق شرقی اوکراین، شرکت‌های فناوری غربی را به ترویج «تبلیغات ضد روسیه» و اتخاذ مواضعی «یک‌جانبه» در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند.

در ماه مارس گذشته، چند هفته بعد از شروع عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین، یک دادگاه در روسیه شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک» و «اینستاگرام» را به انجام فعالیت‌های افراط‌گرایانه متهم کرد و دسترسی به این شبکه‌ها را ممنوع کرد.

پیشتر دولت روسیه، دسترسی به شبکه اجتماعی «فیسبوک» را به دلیل محدودیت دسترسی رسانه‌های روسی، برای کاربران عادی این شبکه محدود کرده بود.

روسیه، سوریه و کره شمالی تنها کشورهای عضو سازمان ملل به‌شمار می‌روند که جمهوری‌های خودخوانده  «دونتسک» و «لوهانسک»، در مناطق شرقی اوکراین، را به‌ عنوان واحدهای سیاسی «مستقل»، به‌رسمیت می‌شناسند.

در برابر، اوکراین نیروهای وابسته به روسیه در این مناطق را در زمره سازمان‌های «تروریستی» می‌داند و بارها آنها را به انجام «جرایم جنگی» متهم کرده است.
کد مطلب: 69208
برچسب ها: گوگل روسیه دونتسک
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تفاوت چندانی با موقعیت ما ندارد. همه جا برخی خود را مالک همه چیز مردم می دانند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام