۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۷

چگونه از گرم شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

ایتنا - افزایش دما نه‌تنها بر بدن افراد تاثیر می‌گذارد، بلکه بر وسایل الکترونیکی نیز تاثیر دارد و این برای گوشی‌ها آسیب‌زاست و باید اقداماتی برای کاهش دمای آنها انجام داد.
چگونه از گرم شدن گوشی جلوگیری کنیم؟


در گرمای هوا، زمانی که گوشی خود را در دست می‌گیرید متوجه می‌شوید که دستگاهتان یا کند کار می‌کند، یا خیلی داغ شده یا باتری آن خالی شده است. این بدین خاطر است که افزایش دما نه‌تنها بر بدن افراد تاثیر می‌گذارد، بلکه بر وسایل الکترونیکی نیز تاثیر دارد، اما گرما برای گوشی‌ها آسیب‌زاست. وب‌سایت بی‌بی‌سی توضیح داده است که برای مقابله با این شرایط چه کار می‌توان انجام داد.

رز ویات‌میلینگتون، مدرس ارشد مهندسی الکترونیک و برق در دانشگاه لیدز بکت، می‌گوید: متاسفانه ابزارهای داخلی که باعث می‌شود یک موبایل کار کند، به‌خودی خود در روش کارشان گرما تولید می‌کنند و در شرایطی که دستگاه‌ تلفن داغ‌تر می‌شود، پردازنده سعی می‌کند از گرم شدن بیش از حد خود جلوگیری کند و در نتیجه همه چیز را کند می‌کند.

او می‌گوید که وسایل الکترونیکی معمولاً برای کارکرد تا دمای ۳۵ درجه سانتیگراد طراحی شده‌اند و توضیح می‌دهد: باتری‌ها انرژی را ذخیره می‌کنند و طوری طراحی شده‌اند که در دماهای خاصی کار کنند. هرچه داغ‌تر شوند، سخت‌تر کار کرده و انرژی بیشتری استفاده می‌کنند. این بدان معناست که باتری گوشی سریع‌تر خالی می‌شود، به‌خصوص که فرآیند خنک کردنشان سخت‌تر است.

ویات‌میلینگتون اضافه می‌کند که ما اغلب هنگام بیرون از خانه و در زیر نور آفتاب، روشنایی صفحه را افزایش می‌دهیم که می‌تواند روی گرمای آن تأثیر بگذارد. اگر گوشی قدیمی‌تر باشد یا نقصی جزئی در آن وجود داشته باشد، گرما این نقایص را بزرگ‌تر می‌کند. همچنین محافظ‌های صفحه نمایش اغلب می‌توانند گرمای بیشتری را در داخل خود نگه دارند که در شرایط هوای گرم خوب نیست.
 

راه‌هایی برای خنک نگه داشتن گوش
ویات‌میلینگتون می‌گوید: اگر واقعا گرم است، هنگامی که باتری خود را شارژ می‌کنید، گرمای بیشتری تولید می‌کنید و وقتی دستگاه شما دل حال شارژ باشد، در نهایت داغ‌تر می‌شود.  همچنین باید حواستان باشد که گوشی خود را دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید، آن را در ماشین خود رها نکنید، تا حد امکان در سایه نگه دارید یا حتی اگر می‌توانید آن را جلوی پنکه قرار دهید.

بهتر است که گوشی خود را در حالت کم‌فعالیتی نگه دارد، این کار هم برای داخل و هم برای خارج گوشی صدق می کند. آن را از کیس خارج کنید و تمام عملکردهایی را که نیاز ندارید، غیرفعال کنید. ویات‌میلینگتون می‌گوید: اگر از GPS یا قابلیت دیگری استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید. زیرا هرچه برنامه‌های کمتری استفاده کنید، انرژی کمتری مصرف خواهید کرد و گرمای کمتری تولید می‌شود.

هرچه انرژی کمتری مصرف کنید، گوشی شما بهتر عمل می‌کند. اگر گوشی شما واقعا مشکل دارد، گاهی اوقات به سادگی کافی است که آن را برای چند دقیقه خاموش کنید، فقط بگذارید خنک شود و سپس دوباره آن را روشن کنید. اما هرگز از یخچال و فریزر استفاده نکنید یا آن را به کیسه یخ نچسبانید، زیرا این کار کمکی به گوشی نمی‌شود، بلکه تغییرات سریع دما می‌تواند برای گوشی واقعا بد باشد و قرار دادن یخ می‌تواند منجر به خیس شدن گوشی شود.

ویات‌میلینگتون اضافه می‌کند که تلفن‌ها مکانیسم‌ گرمای بیش از حد را در خود تعبیه کرده‌اند تا از «نابودی خود» که می‌تواند در گرمای بسیار زیاد اتفاق بیفتد، جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا
کد مطلب: 69191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام