۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴

گوگل ملزم به رعایت قوانین آنتی‌تراست اتحادیه اروپا شد

ایتنا - گوگل در دهه گذشته به دلیل نقض قوانین آنتی تراست مرتبط با سرویس های مقایسه قیمت، سیستم عامل اندروید و سرویس های آگهی آنلاین در اتحادیه اروپا با ۸ میلیارد یورو جریمه روبرو شده است.
گوگل ملزم به رعایت قوانین آنتی‌تراست اتحادیه اروپا شد

گوگل دیروز اعلام کرد کارمزدهای فروشگاه گوگل پلی را برای توسعه دهندگان اپ‌های غیر بازی رایانه‌ای که از سیستم‌های پرداخت رقیب استفاده می کنند از ۱۵ به ۱۲ درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایتنا از مهر، این درحالی است که شرکت آمریکایی سعی دارد براساس قوانین فناوری اتحادیه اروپا عمل کند.

این شرکت اعلام کرد کاهش کارمزد فقط مربوط به کاربران اتحادیه اروپا است. همچنین قابلیت استفاده از سیستم های پرداخت جایگزین به تدریج برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های بازی های رایانه ای نیز فراهم می شود.

اقدام گوگل نشان دهنده تغییر در استراتژی های گوگل نسبت به سال گذشته است. اکنون این شرکت ترجیح می دهد به جای آغاز جدالی طولانی با مقامات، از قوانین رگولاتوری پیروی کند و در برابر فشارهای آنتی تراست، امتیازاتی اعطا کند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا به نام «قانون بازارهای دیجیتال»(DMA) که از سال آینده میلادی اجرایی می شود، شرکت های فناوری ملزم خواهند شد تا به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه دهند پلتفرم های پرداخت رقیب را به مشتریان پیشنهاد کنند، در غیر اینصورت با جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی شان روبرو می شوند.

استل ورث مدیر امور دولت اتحادیه اروپا و سیاست عمومی گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: ما به عنوان بخشی از تلاش هایمان برای پیروی از قوانین جدید، طرحی جهت پشتیبانی از سیستم های پرداخت جایگزین برای کاربران « منطقه اقتصادی اروپا»(EEA) ارائه می کنیم. این بدان معناست که توسعه دهندگان اپ های غیر بازی رایانه ای می توانند به کاربران EEA به جای سیستم پرداخت گوگل پلی، یک روش جایگزین برای خرید محتوا و سرویس دیجیتال معرفی کنند.

به گفته ورث هنگامیکه کاربران از یک سیستم پرداخت جایگزین استفاده می کنند، کارمزدی که توسعه دهنده اپ پرداخت می کند نیز ۳ درصد کاهش می یابد.

در بخش دیگر پست وبلاگی او آمده است: از آنجا که ۹۹ درصد توسعه دهندگان اپ هم اکنون باید ۱۵ درصد یا کمتر کارمزد پرداخت کنند، این عده براساس تراکنش های انجام شده در سیستم پرداخت جایگزین برای کاربران EEA، هزینه سرویسی معادل ۱۲ درصد یا کمتر خواهند پرداخت.

منتقدان ادعا می کنند هزینه هایی که اپل و گوگل از توسعه دهندگان اپلیکیشن در فروشگاه های اپ خود دریافت می کنند، بالا هستند و به انحصار قدرت در این شرکت ها منجر می شوند.

گوگل در دهه گذشته به دلیل نقض قوانین آنتی تراست مرتبط با سرویس های مقایسه قیمت، سیستم عامل اندروید و سرویس های آگهی آنلاین در اتحادیه اروپا با ۸ میلیارد یورو جریمه روبرو شده است.

منطقه اقتصادی اروپا شامل ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین است.
کد مطلب: 69185
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام