۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۵

نسخه بتای نهایی اندروید 13 منتشر شد

و به زودی نسخه نهائی آن هم عرضه خواهد شد
ایتنا - اندروید 13 پشتیبانی از Bluetooth LE Audio را اضافه می‌کند، که مزایایی همچون یک کدک LC3 جدید، صدای چنداستریمی، و برادکست وایرلس را فراهم خواهد آورد.
نسخه بتای نهایی اندروید 13 منتشر شد
انتشار بتای چهارم و نهایی اندروید 13 برای اسمارتفون‌های منتخب Pixel و برخی برندهای دیگر در این چرخه آزمایشی آغاز شده است. خبری از ارتقاهای قابلیتی قابل توجه در آن نیست ولی از این نظر که نشان می‌دهد عرضه نسخه پایدار نهایی اندروید 13 به زودی به طور گسترده برای اسمارتفون‌های اندرویدی آغاز شد رخداد مهمی به شمار می‌رود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل می‌گوید که تیم پشت ارائه تازه‌ترین ارتقاء سیستم عامل این شرکت «تنها چند هفته با انتشار رسمی اندروید 13 فاصله دارد». عرضه نسخه پایدار اندروید 12 در اکتبر 2021 و برای اندروید 11 در سپتامبر رخ داده بود. اگر این جدول زمانی را مبنا قرار دهیم به نظر می‌رسد که اندروید 13 در پنجره پاییزی، همزمان با عضه گوشی‌های سری پیکسل 7، رسما منتشر خواهد شد.  
 
گوگل اعلام کرده است که بتای 4 برای توسعه‌دهندگان هر آنچه برای تست و تنظیم اپ‌هایشان لازم داشته باشند را فراهم آورده است.
 
از اندروید 13 چه چیزهایی را می‌توان انتظار داشت
 

قابلیت‌های جدید در اندروید 13 به اندازه‌ای که در اندروید 12 دیده شده بود نیست، ولی برخی تغییرات معنادار در آن وجود دارد که کار را برای کاربران جذابتر خواهد کرد. به عنوان مثال، یک رابط کاربری جدید کپی-پیست وجود دارد که به وقتی یک متن کپی شود پیشنمایشی از آن را به کاربر نشان می‌دهد، درست مانند پرامپتی که کاربر وقتی یک اسکرینشات می‌گیرد در زیر صفحه نمایش می‌بیند. همچنین یک جسچر (اشاره) پیشبینانه در آن تعبیه شده است که، پیشاپیش، به کاربر اطلاع می‌دهد که پس از اجرای آن وارد کجا خواهند شد.
 
آیکون‌های مبتنی بر زمینه (تم) قابلیت جدیدی بعدی هستند که باعث ایجاد یک ظاهر تک‌رنگ منطبق با رنگ والپیپر خواهد شد. همچنین، اندروید 13 پشتیبانی از Bluetooth LE Audio را اضافه می‌کند، که مزایایی همچون یک کدک LC3 جدید، صدای چنداستریمی، و برادکست وایرلس را فراهم خواهد آورد.
 
از جنبه حریم خصوصی و امنیتی هم یک قابلیت جدید انتخاب عکس اضافه شده است، که بر اساس آن، به جای دادن امکان دسترسی کامل به کتابخانه رسانه‌ای به یک اپ کاربران می‌توانند مجوز برای فقط عکس‌ها و ویدئوهایی را بدهند که یک اپ خواهان استفاده از آنها است.
 
همچنین اندروید 13 دربرگیرنده تمام قابلیت‌های تبلت‌محوری خواهد بود که چند ماه پیش با اندروید 12L عرضه شدند.
 
کد مطلب: 69182
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام