۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵

عوامل تاثیرگذار روی قیمت تور استانبول

اگر تا به حال به ترکیه سفر نکرده‌اید از خودتان بپرسید که چه چیزی از سفر خود انتظار دارید. زمانی که نیازهای خود را دریابید بهتر و عاقلانه‌تر تصمیم خواهید گرفت. فراموش نکنید که پیش از رزرو تور به اندازه کافی جستجو کنید و یک تور مناسب با قیمت و امکانات معقول پیدا کنید.
عوامل تاثیرگذار روی قیمت تور استانبول
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



استانبول ترکیه شهری است که هر فصل آن جذابیت خاص خودش را دارد. سواحل زیبا گرفته، جاذبه‌های تاریخی و مراکز تجاری و تفریحی همگی دست به دست هم داده‌اند تا استانبول به یک شهر ایده‌آل برای توریست‌ها تبدیل شود.
اگر شما هم تصمیم دارید به استانبول سفر کنید باید بدانید که چه عواملی سیب می‌شود تا تور استانبول ارزان شود. در این مقاله قصد داریم عوامل تاثیرگذار بر قیمت تور استانبول را بررسی نماییم.

نوسانات ارز
نرخ لیر و دلار را می‌توان تاثیرگذارترین عامل در قیمت تور استانبول دانست. زمانی که قیمت دلار بالا برود، هزینه پرواز و بسیاری از خدمات دیگر بالا خواهد رفت. قیمت لیر هم بر خدماتی که در داخل ترکیه به مسافر ارائه می‌شود، مثل هتل و وعده‌های غذایی که تور آن را تهیه خواهد موثر است.
اگر در زمان پایین بودن نرخ دو ارز لیر و دلار تصمیم به سفر بگیرید احتمالا موفق خواهید شد که یک تور استانبول ارزان قیمت بیابید. بدین ترتیب می‌توانید با هزینه یکسان روزهای بیشتری را در استانبول اقامت نموده و البته بیشتر خرید کنید. این موضوع سبب می‌شود که بیشتر بتوانید به تفریح پرداخته و مراکز تفریحی بیشتری را امتحان کنید.

ایرلاین انتخابی
شرکت‌های هواپیمایی متعددی در پروازهای استانبول فعالیت دارند که تعدادی داخلی و تعدادی خارجی هستند. طبیعتا ایرلاین‌های داخلی هزینه کمتری را نسبت به یک ایرلاین خارجی برای یک مقصد معین دریافت خواهد کرد. در خصوص استانبول نیز اوضاع به همین منوال است.
اگر توری که تصمیم دارید با آن به استانبول سفر کنید، با یک ایرلاین خارجی مثل پگاسوس، ترکیش ایر یا هواپیمایی قطر همکاری کند قیمت تور شما به مراتب بالاتر خواهد بود. اما در صورتی که یک ایرلاین ایرانی مثل ماهان، ایران ایر یا آسمان برای پرواز در نظر گرفته شود هزینه کمتری متحمل خواهید شد.
 
تور استانبول

هتل
همانطور که می‌دانید تورهای استانبول با هتل‌های سه، چهل و پنج ستاره ارائه می‌شود. قیمت هر یک از این هتل‌ها با یکدیگر متفاوت است و هر چه تعداد ستاره‌های هتل بیشتر باشد هزینه اقامت در آن بالاتر خواهد رفت.
 
یک تور ارزان‌قیمت با وجود یک هتل پنج ستاره ممکن نیست، پس اگر یک سفر ارزان قیمت در نظر دارید باید سراغ هتل‌های سه یا چهار ستاره بروید. البته لازم به ذکر است که قیمت هتل‌ها با توجه به موقعیت مکانی آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد. به طور مثال قیمت یک شب اقامت در هتلی سه ستاره‌ای که به جاذبه‌های گردشگری استانبول نزدیک است بالاتر از هتلی خواهد بود که با این جاذبه‌ها فاصله‌ای چشمگیر دارد.

 گشت‌های ارائه شده توسط تور
هر گشت میزان مشخصی گشت را برای مسافران در نظر می‌گیرد. قیمت هر تور با توجه به تعداد روزهایی که توسط تور گردش در استابول برده می‌شوید و ساعاتی که در گشت به سر می‌برید متفاوت است. طبیعتا با بیشتر شدن تعداد گشت و هزینه ترنسفر، راهنما و وعده غذایی، همچنین هزینه مکان‌هایی که مسافران از آن دیدن خواهند کرد بیشتر شده و در نهایت هزینه تور بالاتر خواهد رفت.
 
تور استانبول

وعده‌های غذایی
هر بار که تور مسافران را به گشت شهری ببرد باید یک وعده از آن‌ها پذیرایی نموده و یک میان‌وعده نیز در نظر بگیرد. همانطور که گفتیم با بیشتر شدن تعداد دفعات گشت هزینه خوراک نیز بالاتر خواهد رفت.
مورد دیگر آن که هر چه هتل انتخابی توسط تور تعداد وعده‌های غذایی کمتری ارائه کند هزینه نهایی تور پایین‌تر خواهد بود. تورهای استانبول معمولا تنها وعده صبحانه را ارائه می‌دهند اما اگر ناهار، شام و یا هر دو آن‌ها به وعده‌های ارائه شده توسط هتل افزوده شود قیمت نهایی تور بیشتر می‌شود.

تاریخ برگزاری تور
در فصول تابستان و بهار که بهترین فصول استانبول محسوب می‌شوند هزینه تور بالاتر است. چرا که با توجه به آب و هوای مناسب قیمت پرواز و هتل‌ها بیشتر از فصول دیگر خواهد بود. پس اگر در پاییز و به خصوص زمستان به استانبول بروید قطعا تور ارزانتری خواهید داشت. همچنین در ایام خاص مثل نوروز تورها از همه مواقع دیگر گران‌تر هستند. اگر مایل به صرف هزینه زیاد نیستید باید سفر در ایام نوروز را به زمان دیگری موکول کنید.

مدت زمان سفر
این بسیار واضح است که هرچه بیشتر در استانبول بمانید هزینه تور شما بیشتر خواهد بود. قاعدتا یک تور ده روزه گران‌تر از یک تور هفت روزه است. البته اگر از هزینه ایرلاین و هتل بکاهید می‌توانید بیشتر در سفر بمانید و یک تور بلندمدت‌تر اما معمولی‌تر را برگزینید. همچنین اگر ایام ارزان‌تر استانبول را برای سفر انتخاب کنید با کاهش هزینه‌ها می‌توانید مدت سفر خود را بیشتر کنید.

کلام آخر
اگر تا به حال به ترکیه سفر نکرده‌اید از خودتان بپرسید که چه چیزی از سفر خود انتظار دارید. زمانی که نیازهای خود را دریابید بهتر و عاقلانه‌تر تصمیم خواهید گرفت. فراموش نکنید که پیش از رزرو تور به اندازه کافی جستجو کنید و یک تور مناسب با قیمت و امکانات معقول پیدا کنید. با آرزوی سفری خوش برای شما.
 
کد مطلب: 69129
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام