۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰

پروژه کامبریا مهم‌ترین پروژه واقعیت افزوده متا خواهد بود

ایتنا – شرکت متا به تازگی برنامه‌های ویژه خود برای آینده واقعت افزوده را مشخص کرده است و در این میان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های این کمپانی در این زمینه قرار است تا با نام کامبریا شناخته شود.
پروژه کامبریا مهم‌ترین پروژه واقعیت افزوده متا خواهد بود
شرکت متا به تازگی برنامه‌های ویژه خود برای آینده واقعت افزوده را مشخص کرده است و در این میان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های این کمپانی در این زمینه قرار است تا با نام کامبریا شناخته شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، گزارش‌‌های منتشر شده خبر از این دارند که این پروژه قرار است تا هیجان‌‌انگیزترین و مهم‌ترین بخش واقعیت افزوده شرکت متا باشد و آینده این شرکت در زمینه واقعیت افزوده به نوعی با کامبریا درهم تنیده شده است.
 
کامبریا به عنوان یک پروژه سطح بالا که قرار است تا دنباله راه متا کوئست یا همان اوکولوس کوئست را برود در نظر گرفته می‌شود که موجب می‌شود تا بتوان قابلیت‌هایی مانند تشخیص و ردیابی چهره را به دنیای واقعیت افزوده اضافه کرد.
 
همچنان گفته می‌شود که این پروژه قرار است تا بیشتر برای اهداف مربوط به بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار بگیرد ولی بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده نشان دهنده این است که متا برنامه‌های فراوانی برای اقدام‌هایی که بر روی صنایعی و کسب و کارها تمرکز دارند در دستور کار خود قرار داده است.
 
در حقیقت امر متا از نظر مالی در شرایط عجیب و پیچیده‌ای قرار دارد و  پس از اینکه اعلام شده است که فیس بوک برای نخستین بار در تاریخ خود، امسال اولین کاهش کاربران روزانه خود را تجربه کرده است، ارزش سهام متا با کاهشی چشمگیر همراه بوده است.
 
 
 
این کاهش ارزش سهام بر روی اقتصاد کلی متا تاثیر منفی داشته و این شرکت را در مسیر رو به پایین قرار داده است که حتی مارک زاکربرگ نیز نگرانی‌های خود در زمینه این موضوع را مطرح کرده و آن را دارای پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بدترین سقوط‌های جهان دانسته است.
 
متا برای رسیدگی به این نگرانی‌ها اقدام به معرفی تعداد زیادی از پروژه‌ها کرده است که شامل ایجاد یک رقیب برای اپل واچ، سیستم کاهش هزینه‌های کارمندان و تمرکز بر روی تلاش‌های مهم ولی کوچک هستند.
 
کامبریا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت خواهد بود ولی این شرکت قصد دارد تا ساختار ریل‌های اینستاگرام را نیز برای رقابت بهتر با تیک تاک بهبود بخشیده و به این ترتیب هزینه‌های خود را کاهش بدهد.
 
واقعیت افزوده به واسطه کامبرا دستخوش تغییر خواهد شد ولی هنوز زمان زیادی تا به عملیاتی شدن آن باقی مانده است. با این وجود هزینه خرید خروجی این پروژه بسیار دشوار خواهد بود زیرا محققان پیش بینی کرده‌اند که قرار است تا 800 دلار، حداقل قیمت آن باشد.
 
با این شرایط متا باید ثابت کند که دستگاه جدید بر پایه کامبریا قرار است تا برای استفاده از واقعیت افزوده به صورت ویژه و غیرقابل نادیده گرفتن باشد و به همین دلیل نیز متا به زودی و در سال 2022 اطلاعات بیشتری درباره این موضوع را منتشر خواهد ساخت.
کد مطلب: 69125
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام