۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰

شکایت توییتر از دولت هند بابت سانسور محتوا

ایتنا – دولت هند از دیرباز در زمینه سانسور رسانه‌ای چندان خوشنام نبوده است و به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ نیز شروع به مبارزه با این رویکرد کرده و با دولت هند درگیر شده‌اند.
شکایت توییتر از دولت هند بابت سانسور محتوا
دولت هند از دیرباز در زمینه سانسور رسانه‌ای چندان خوشنام نبوده است و به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ نیز شروع به مبارزه با این رویکرد کرده و با دولت هند درگیر شده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، بعد از نزدیک به یک سال از قانون سنگینی که دولت هند برای ساختار فناوری اطلاعات خود تصویب کرده است، توییتر از دولت این کشور شکایتی رسمی را اعلام کرده است تا یکی از نخستین گام‌های مبارزه با این قانون در سطح بین‌المللی شروع شده باشد.
 
نیویورک تایمز به تازگی جزئیاتی درباره این شکایت را مطرح کرده است که بر اساس آن توییتر توانسته است تا در روز سه شنبه هفته گذشته شکایتی را در دادگاه عالی شهر بنگلور در ایالت کارناتاکای هند به ثبت رسانده است.
 
بر اساس این اطلاعات، توییتر اعلام کرده است که این شرکت مجبور بوده است تا بر اساس درخواست رسمی دولت هند مجبور شده است تا تعدادی از حساب‌های کاربری را مسدود کند و حال به خاطر اجبار به انجام این کار از دولت این کشور شکایت کرده است.
 
 
 
توییتر تنها شکایت خود را مطرح کرده است و پس از تلاش رسانه‌ها برای ارتباط با این شرکت و گرفتن بازخورد و اطلاعات بیشتر، سیاست سکوت را در پیش گرفته است.
 
ارتباط دولت هند و توییتر پیش از این نیز دستخوش تلاطم شده بود و در ماه فوریه سال 2021 بود که دولت هند تهدید کرد که در صورتی که این شرکت محتوای مربوط به تجمع اعتراضی کشاورزان هندی را از این شبکه اجتماعی پاک نکند، تعدادی از کارمندان این شرکت را زندانی می‌کند.
 
دو ماه بعد هم دولت هند دوباره اقدام به اعمال سانسور اجباری کرده بود. در این اقدام هند خواسته بود تا توییتر برای حذف توییت‌هایی که از رویکرد این دولت در مقابله با ویروس کووید 19 را مورد انتقاد قرار داده‌اند اقدام کند.
 
این بار توییتر ساکت نمانده و به صورت رسمی اعلام کرد که این اقدام به هیچ عنوان رفتار درستی نیست. با این وجود با ادامه دار شدن رویکرد این دولت، توییتر رسما شکایت را مطرح کرده و موضوع را به سطح جدیدی از جدیت انتقال داده است.
کد مطلب: 69121
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام