۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۲

آموزش: روش استفاده از «حالت تاریک» برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در آیفون‌های جدید

ایتنا - اگر شما از یک آیفون جدید با یک نمایشگر OLED استفاده می‌کنید، رنگ سیاه عملا هیچ توانی مصرف نمی‌کند، چرا که این تکنولوژی نمایشگر پیکسل‌ها را در این حالت کاملا خاموش می‌کند.
آموزش: روش استفاده از «حالت تاریک» برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در آیفون‌های جدید
روش‌های مختلفی برای صرفه‌جویی در مصرف باتری آیفون وجود دارد، از استفاده از حالت توان‌پایین تا محدودسازی استفاده‌تان از اپ‌هایی که نیاز شدید گرافیکی دارند. اما یکی از ترفندهایی که در این رابطه کمتر شناخته شده است استفاده از حالت تاریک (Dark Mode) است که اگر در کنار کم کردن نور صفحه از آن استفاده کنید می‌تواند کمک چشمگیری به افزایش دوام باتری آیفون شما کند.
 
در این مطلب ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر مروری می‌کنیم بر این روش.
 
اگر شما از یک آیفون جدید با یک نمایشگر OLED استفاده می‌کنید، رنگ سیاه عملا هیچ توانی مصرف نمی‌کند، چرا که این تکنولوژی نمایشگر پیکسل‌ها را در این حالت کاملا خاموش می‌کند.
 
فعال کردن حالت تاریک فوق‌العاده آسان است، و هر وقت هم که مایل بودید می‌توانید آن را لغو کنید. بر اساس توضیحات اپل روند آن از این قرار است:
 
1. به تنظیمات آیفون‌تان بروید.
2. روی گزینه نمایش و روشنایی (Display & Brightness) بزنید.
3. در بالا شما یک بخش نمای ظاهری (Appearance) را با حالت‌های روشن (Light) و تاریک (Dark) می‌بینید. برای سوئیچ کردن روی گزینه Dark بزنید.
 

به همین راحتی. شما همچنین می‌توانید گزینه Automatic را انتخاب کنید که بر اساس زمان‌های از پیش تعیین‌شده روز (که می‌توانید این زمان را سفارشی‌سازی هم بکنید) آیفون شما را در حالت روشن یا تاریک قرار خواهد داد. تنظیمات نمایش و روشنایی (Display & Brightness) نمایشگر نیز برایتان امکان تغییر سایر گزینه‌های صرفه‌جویی در باتری مانند Brightness و Auto-Lock را فراهم می‌آورد.
 
کاهش روشنایی می‌تواند به باتری شما کمک کند، و اگر آیفونی دارید که قابلیت True Tone را دارد، این قابلیت برای گوشی شما این امکان را فراهم خواهد آورد که به طور اتوماتیک روشنایی را بر مبنای روشنایی محیطی تنظیم کنید، تا نیازی نباشد که همیشه خودتان این کار را انجام دهید. قابلیت Auto-Lock هم از این جهت برای باتریتان خوب است که وقتی آن را فعال کنید اگر به طور اتفاقی آیفونتان را حالت روشن بگذارید، این قابلیت خودش نمایشگر را قفل و کم‌نور خواهد کرد.
 
کد مطلب: 69094
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام