۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۹

جنجال ارتباط بازی‌ساز ژاپنی با ترور شینزو آبه

ایتنا - ​​​​​​​انتشار خبری جعلی که در آن هیدئو کوجیما سازنده انواع بازی‌های ویدئویی با ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن مرتبط دانسته شده، در این کشور جنجال به راه انداخته است.
جنجال ارتباط بازی‌ساز ژاپنی با ترور شینزو آبه


استودیوی بازی سازی متعلق به هیدئو کوجیما پس از انتشار پست‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری که در آنها به استناد خبری جعلی کوجیما به اشتباه قاتل شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن معرفی شده بود، پاسخی منتشر کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، این استودیو در توییتی اعلام کرد «به شدت انتشار اخبار جعلی و شایعاتی که اطلاعات نادرست را منتقل می‌کنند را محکوم می‌کنیم و در برخی موارد اقدامات قانونی را در نظر خواهیم گرفت».

روز جمعه، مردی آبه را در حین سخنرانی اش در یک گردهمایی تبلیغاتی انتخاباتی به ضرب گلوله کشت. پلیس تیرانداز را در صحنه دستگیر کرد که بعداً به عنوان تتسویا یاماگامی ۴۱ ساله معرفی شد.

بعد از مدت کوتاهی از این رویداد، فردی ناشناس در سایت ۴chan تصویری نژادپرستانه منتشر کرد که در آن چهره کوجیما و تیرانداز یکی دانسته شده بود. سپس کاربر دیگری سه عکس از کوجیما در حمایت از این خبر جعلی منتشر کرد.

در ادامه ژرژ جوردیتو کمدین فرانسوی این تصاویر را به عنوان بخشی از یک پست "طنزآمیز" در توئیتر به اشتراک گذاشت و گفت مقصر کیسوکه هوندا، ستاره فوتبال ژاپنی است. این پست بعداً حذف شد. با این حال، دیمین ریو، یک سیاستمدار راست افراطی فرانسوی که با جنبش ملی‌گرای این کشور مرتبط است، آن را جدی گرفت و تصاویری از کوجیما را با این متن در توئیتر منتشر کرد: «چپ افراطی می‌کشد».

این تصاویر سپس توسط خبرگزاری‌هایی در یونان و برخی کشورهای دیگر که به اشتباه از آنها در پوشش خود از ترور استفاده کرده بودند به کار گرفته شد و سوءبرداشت گسترش یافت.
کد مطلب: 69090
برچسب ها: شینزو آبه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام