کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهنمای کامل خرید از سایت علی بابا/ چه کالاهایی را می توان از alibaba خرید؟

20 تير 1401 ساعت 17:09

خرید از علی بابا مانند هر خرید آنلاین دیگری با چالش ‌هایی همراه است که در صورت داشتن آگاهی لازم و هماهنگی با شرکت‌ های بازرگانی معتبر می‌توان این چالش ها را به حداقل رساند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



مقدمه
یکی از گزینه های مناسب برای خرید کالاهای اصل و خارجی، خرید از علی بابا به عنوان یک سایت فروشگاهی بین المللی است. هر تاجری حداقل یک بار کالاهای مورد نیاز خود را از طریق خرید از علی بابا تامین کرده است. خرید از علی‌ بابا با توجه به قیمت های مناسب و ارزان و کیفیت خوب محصولات و نیز امنیت بالای سایت در حین انجام خرید، باعث شده تا خرید از این شرکت و خرید از چین رشد زیادی داشته باشد. خرید از سایت های بین المللی همواره برای تاجران ایرانی با محدودیت هایی همراه بوده است، از طرفی تشریفات مربوط به ترخیص کالا، هزینه ترخیص کالا از گمرک و نحوه حمل بار زمینی به ایران از دغدغه های تاجران ایرانی به شمار می آیند.
گروه تجاری ققنوس به عنوان یکی از کارگزاران خرید از سایت های خارجی و چینی آماده ارائه خدماتی نظیر ترخیص کالا، منبع یابی، انجام کلیه مراحل خرید و حمل بار زمینی به عنوان یکی از شیوه های حمل و نقل مقرون به صرفه و امن، به شما عزیزان می باشد.
 

معرفی سایت علی بابا


فروشگاه اینترنتی علی بابا در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما بنیان گذاری شد. ایده ابتدایی در هنگام تاسیس آن، ارتباط تولید کنندگان چینی با تولید کنندگان دیگر کشور های جهان بود. این شرکت فعالیت خود را با ۱۸ نفر شروع کرد و پس از یک سال توانست حدود یک میلیون نفر را به خود جذب کند. با گسترده شدن خدمات قابل ارائه، علی بابا توانست به فروش فوق العاده ‌ای برسد و همچنین توانست از دیگر رقیبان چینی خود از جمله فروشگاه‌ های اینترنتی و بزرگ ای بی و آمازون پیشی بگیرد.
جالب است بدانید نام این شرکت بزرگ تجاری با الهام گرفتن از شخصیت محبوب علی بابا در کتاب هزار و یک شب انتخاب شده است. اگر شما قصد فعالیت های تجاری در سطح بین الملل و خرید از علی بابا را دارید باید بدانیدکه این شرکت یکی از بزرگترین فروشگاه‌ های بین المللی و عمده فروشی در کشور چین است و برای خرید از آن باید اطلاعات کافی در مورد تمامی مراحل جستجو و خرید داشته باشید.
این سایت برای خرید عمده و خرده یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید و خدمات خوبی به کاربران خود ارائه می‌ دهد. با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا تمام مراحل خرید از علی بابا ، نحوه جستجوی کالا و ترخیص کالا را بررسی کنیم. آشنایی با این مراحل به شما کمک بسیاری در مدیریت هزینه ترخیص کالا و انتخاب بهترین روش حمل و نقل مانند حمل بار زمینی خواهد کرد.
 

نحوه جستجو و ثبت سفارش در سایت علی بابا


برای خرید از علی بابا ابتدا باید یک حساب کاربری داشته باشید، پس از ورود به اکانت علی بابای خود می ‌توانید با روش ‌های مختلفی کالای مورد نظر خود را جستجو کرده و سپس بررسی و اقدام به خرید کنید. فروشگاه‌ های آنلاینی مانند علی بابا حجم زیادی از اجناس را به مشتریان خود ارائه می ‌دهند، برای همین نحوه جستجوی محصول برای پیدا کردن راحت و درست کالا هنگام خرید از علی بابا بسیار مهم است. یکی از روش های ساده این است که در نوار جستجو، عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را نوشته و سرچ کنید تا محصولات مرتبط با عبارتی را که نوشته اید به شما نشان داده شوند.
از آن جایی که تعداد محصولات ارائه شده و تعداد فروشندگان علی بابا بسیار زیاد است، جستجو کردن و انتخاب کالا های خاص، راحت نیست و برای این کار بهتر است با روش های جستجو و ترفند های موجود آشنا شوید. استفاده از فیلترهای مختلف را می توان بهترین شیوه جستجوی محصول در سایت علی بابا در نظر گرفت. با اعمال فیلتر اجناس پیشنهادی محدودتر می شوند و در نتیجه می ‎توانید انتخاب راحت تر و دقیق‎ تری داشته باشید. محدوده قیمتی، نوع تامین کننده و کشور تامین کننده از جمله فیلترهایی هستند که می‎ توانید برای محدود شدن نتایج جستجو استفاده کنید.
 

پرداخت در سایت علی بابا چگونه صورت می گیرد؟


مهم ترین بخش از مراحل خرید از علی بابا پس از انتخاب محصول، مذاکره با فروشنده درباره روش های پرداخت است. از آن جایی که پرداخت ‌ها در بستر اینترنت انجام می شوند، انتخاب و شناسایی امن ترین روش پرداخت امری ضروری است. درگاه پرداخت پی پال (Paypal) به عنوان یکی از محبوب ترین و کم ریسک‌ ترین شیوه ‌های پرداخت در سایت علی بابا می ‌باشد. پی پال با اتصال به حساب های بانکی در بیشتر کشورهای دنیا، مسیری راحت برای پرداخت ‌های بین المللی ایجاد کرده است؛ اما باتوجه به شرایط فعلی ایران و محدودیت های موجود ممکن است در این راه با مشکلاتی رو به رو شوید.
گروه تجاری ققنوس در شرایطی ایمن و راحت‌ این فرایند را برای شما آسان خواهند کرد. پس از پرداخت ممکن است تجار نگران حمل و نقل کالاهای خود به ایران باشند و یا اطلاعات و تخصص کافی در زمینه هزینه ترخیص کالا از گمرک را نداشته باشند. بر خلاف تصور عموم ترخیص کالا از زمان ورود کالا به مرزهای کشور و تحویل به انبارهای عمومی انجام نمی شود و بلکه با توجه تغییر قوانین و همچنین ایجاد سامانه جامع تجارت هر بازرگان بایستی که قبل از ورود کالای خود با ثبت نام در این سامانه به انجام ثبت سفارش  و معرفی کالا بپردازد، در واقع ثبت سفارش اولین قدم در ترخیص کالا است. گروه تجاری ققنوس می تواند در تمامی مراحل خرید تا ترخیص کالا و نحوه پرداخت هزینه ترخیص کالا شما را همراهی کند.
 

حمل و نقل کالای خریداری شده از سایت علی بابا


هزینه ‌های حمل و نقل محصولات برای تاجران از اهمیت زیادی برخوردار است و همین امر باعث می شود تا همواره به دنبال روش ‌هایی باشند که بتوانند محموله خود را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین قیمت به کشور وارد کنند.
اگر پس از خرید از علی بابا سفارشات خود را نهایی کرده ‌اید و مذاکرات لازم را با فروشنده انجام داده ‌اید، پیشنهاد می کنیم جهت کاستن از هزینه های بسیار بالای حمل از علی بابا برای جابجایی بار از شرکت ‌های حمل و نقل بین المللی مانند گروه تجاری ققنوس استفاده کنید. سرویس های حمل دریایی، هوایی، حمل بار زمینی و پست اکسپرس از جمله خدمات گروه تجاری ققنوس جهت حمل و نقل بار به بهترین شکل و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن از کشور چین می ‌باشند.
حمل بار زمینی یکی از شیوه های حمل و نقل بار است که می تواند هزینه های نقل و انتقال را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین عملیاتی مانند تخلیه، انتقال و بارگیری کالا در حمل بار زمینی نسبت به حمل و نقل ریلی و دریایی با سرعت بیشتری انجام می‌ شود.
 

ترخیص کالای وارداتی به چه صورت انجام می شود؟


پس از انجام تشریفات اولیه خرید از علی بابا از جمله جستجوی کالا، نحوه پرداخت و ثبت نهایی سفارش، چالش بعدی پیش رو برای واردات کنندگان، انجام امور تشریفات گمرکی، ترخیص کالا از گمرک، پرداخت هزینه ترخیص کالا از گمرک و عوارض گمرکی است. هر کشوری یک لیست منحصر به‌ فرد از کالاهای ممنوعه دارد، لازم است برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار و به مخاطره نیافتادن ترخیص کالای خود به اقلام این لیست توجه کنید. اگر شما قصد واردات کالا از چین در تعداد و حجم بالا را دارید، لازم است قبل از خرید و ارسال کالا های مورد نظر، مراحل اولیه واردات کالا را سپری کرده و برای دریافت مجوز های لازم اقدام کنید.
به طور کلی در مرحله ثبت سفارش بازرگان اعلام می کند که قصد واردات چه کالایی را و با چه مشخصاتی دارد و نسبت به دریافت تمامی مجوزات لازم برای واردات و ترخیص کالا از گمرکات کشور اقدام می نماید. احتمال دارد یک کالا برای واردات نیازمند مجوزات خاصی از سازمان های دیگر مانند وزارت بهداشت، کانون پرورش فکری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و غیره را داشته باشد که تمامی این فرآیند ها از طریق سامانه جامع تجارت قابل پیگیری می باشند.
با توجه به پیچیدگی این مراحل توصیه می کنیم حتما از کارشناسان مسلط به این سیستم برای ثبت سفارش راهنمایی بگیرید.
متخصصین امور ترخیص کالا در گروه تجاری ققنوس آماده ارائه تمامی راهنمایی ها به بازرگانان و واردات کنندگان محترم در جهت انجام ثبت سفارش و کاهش هزینه ترخیص کالا از گمرک می باشند.

 

 نتیجه گیری
 فروشندگان زیادی با عرضه میلیون‌ ها محصول در سایت علی بابا به سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند. خرید عمده از این سایت می تواند برای تجار سود بیشتری داشته باشد. خرید از علی بابا مانند هر خرید آنلاین دیگری با چالش ‌هایی همراه است که در صورت داشتن آگاهی لازم و هماهنگی با شرکت‌ های بازرگانی معتبر می‌توان این چالش ها را به حداقل رساند.
با وجود محدودیت‌ های ناشی از تحریم‌ ها، خرید محصول از سایت ‌های خارجی برای افراد داخل ایران امری دشوار به حساب می آید. در چنین شرایطی کمک گرفتن از افراد متخصص برای خرید از علی بابا و واردات کالا می‌تواند مفید باشد. پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال کارگزارانی باشید که ارتباطات خوبی در چین داشته و بتوانند در تمام مراحل ترخیص کالا و پرداخت هزینه ترخیص کالا از گمرک و امور انبارداری و حمل بار به شیوه های مختلف از جمله حمل بار زمینی به عنوان یکی روش های ارزان تر همراه شما باشند. گروه تجاری ققنوس با سابقه مفید و طولانی در این راستا در هر یک از مراحل ذکر شده راهنمای شما خواهند بود.
 


کد مطلب: 69088

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69088/راهنمای-کامل-خرید-علی-بابا-کالاهایی-می-توان-alibaba

ايتنا
  https://www.itna.ir