کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عبور سیارکی به اندازه اتوبوس از کنار زمین

16 تير 1401 ساعت 18:53

ایتنا - این تنها سنگ فضایی نیست که طی شش روز آینده از نزدیکی زمین عبور می‌کند؛ با وجود این، از نزدیک‌ترین فاصله رد خواهد شد.



بعدازظهر چهارشنبه، سیارکی به اندازه یک اتوبوس از نزدیکی زمین و درون مدار ماه می‌گذرد و می‌توان آن را تماشا کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، سیارک ان‌اف۲۰۲۲ (2022 NF) روز پنجشنبه ۷ ژوییه، به نزدیک‌ترین فاصله در ۵۵ هزار و ۳۰۰ مایلی (۸۹ هزار کیلومتری) زمین خواهد رسید. پروژه تلسکوپ مجازی (Virtual Telescope Project) یک برنامه پخش زنده‌ برای ردیابی مسیر این سیارک تدارک دیده است که ساعت ۴ بعدازظهر چهارشنبه به وقت شرق ایالات متحده پخش می‌شود.

سیارک ان‌اف۲۰۲۲ با قطر ۲۲ فوت (۶.۷ متر) را که تلسکوپ پیمایش دید وسیع و سیستم واکنش سریع یا تلسکوپ پن-استارز (Pan-STARRS) در رصدخانه هالیکالا در هاوایی روز ۴ ژوییه کشف کرد، تهدیدی برای زمین نخواهد بود. اما آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا یا جی‌پی‌ال (JPL)، همچنان باید مسیر سیارک را در سال‌های پس از ۲۰۲۲ در پایگاه داده‌های اجرام کوچک این آزمایشگاه مشخص کند- سیارک ان‌اف۲۰۲۲ هر ۳.۷ سال یا همین حدود، یک بار به دور خورشید می‌چرخد.

همچنین این تنها سنگ فضایی نیست که طی شش روز آینده از نزدیکی زمین عبور می‌کند؛ با وجود این، از نزدیک‌ترین فاصله رد خواهد شد.

بر اساس اعلام وب‌سایت سیارک نزدیک به زمین آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، سیارک ان‌ئی ۲۰۲۲، یک سنگ فضایی با ابعاد مشابه سیارک ان‌اف۲۰۲۲ روز چهارشنبه، در نزدیک‌ترین فاصله از کنار زمین عبور خواهد کرد و به فاصله ۸۵ هزار مایلی (۱۳۶ هزار کیلومتری) خواهد رسید. سیارک ان‌دبلیو۵ ۲۰۱۹ (2019 NW5) که در ابعاد هواپیمای مسافربری است در ۱۰ ژوییه، از فاصله ۳.۵ میلیون مایلی زمین (حدود ۵.۵ میلیون کیلومتری) می‌گذرد؛ سیارک ان‌اچ ۲۰۲۲ که به اندازه خانه است در ۱۱ ژوییه، از فاصله یک میلیون مایلی (۱.۶ میلیون کیلومتری) سیاره ما عبور خواهد کرد و اوکیو۲۱ ۲۰۱۵ (2015 OQ21)، سیارک دیگری در ابعاد اتوبوس در ۱۲ ژوییه، از فاصله ۴.۳ میلیون مایلی (حدود هفت میلیون کیلومتری) زمین گذر خواهد کرد.


کد مطلب: 69059

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69059/عبور-سیارکی-اندازه-اتوبوس-کنار-زمین

ايتنا
  https://www.itna.ir