۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۲

ساعت اپل در نقش ناجی یک شناگر!

ایتنا - پلیس گفت شناگر بعد از ۳۰ دقیقه که در آب ۱۳ درجه سانتی‌گراد گیر کرده بود علائم سرمازدگی نشان می‌داد.
ساعت اپل در نقش ناجی یک شناگر!

پلیس دالاس، اورگن، گزارش داد زنی که در رودخانه کلمبیا شنا می‌کرد، بعد از اینکه پایش بین سنگ‌ها گیر کرد، با ساعت اپل با شماره ۹۱۱ تماس گرفت.

در گزارش پلیس آمده است: «شناگر پس از آنکه بیش از ۳۰ دقیقه در رودخانه گرفتار ماند، توانست با ساعت اپل خود تماس اضطراری برقرار کند.»

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، «این شناگر علائم سرمازدگی نشان می‌داد و به وضوح درمانده بود... سطح آب رودخانه کلمبیا به‌دلیل باران‌های مداوم بسیار بالا بود و احتمال بروز سیل در مناطقی از شهر وجود دارد. دمای آب رودخانه ۵۶ درجه فارنهایت (۱۳ درجه سانتیگراد) بود.»

شرکت اپل نخستین بار در سال ۲۰۱۶ ویژگی ضدآب (مقاوم در برابر آب) را در مجموعه ساعت‌های هوشمندش ارائه کرد تا اطلاعات مربوط به سلامت و ورزش را در طول ورزش شنا و سایر فعالیت‌های آبی به کاربر ارائه دهد.

قابلیتی به نام اس‌اواس (SOS) به کاربران امکان می‌دهد با فشار دکمه‌ای با خط اورژانس محلی تماس بگیرند و کادر درمان بتواند اطلاعات پزشکی مربوط به کاربر را دریافت کنند.

 

گزارش کامل پلیس نجات شناگر را شرح داد که در آن کنیون ریمز، افسر پلیس، برای نجات شناگر ناشناس وارد رودخانه شد.     

در این گزارش آمده است: «افسر ریمز با ارزیابی صحنه متوجه شد که نجات شناگر باید فورا انجام شود و اینکه با ورود به رودخانه می‌تواند به این نجات کمک کند و بفهمد او چطور در رودخانه گیر کرده است، زیرا آب به قدری کدر و خروشان بود که دید از بالا امکان نداشت.»  

افسر ریمز جلیقه بالستیک و کمربند لباسش یونیفرم را در ساحل درآورد و با احتیاط وارد جریان آب شد. او به سمت شناگر رفت، خود را به زیر آب رساند و فقط توانست به پای شناگر برسد. فقط سرش بالای آب مانده بود. ریمز توانست پای شناگر را آزاد کند و او را به ساحل برساند تا تحت مراقبت ماموران نجات قرار بگیرد.»
کد مطلب: 69014
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام