۰
plusresetminus
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷

حمایت اتحادیه اروپا از قوانین ضدپولشویی رمزارزها

ایتنا - ​​​​​​​مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا به توافقی اولیه درباره قوانین ضدپولشویی برای رمزارزها دست یافتند که سبب می شود شرکت های فعال این حوزه هویت مشتریان خود را کنترل کنند.
حمایت اتحادیه اروپا از قوانین ضدپولشویی رمزارزها

 این قانون پارلمان و هیات اتحادیه اروپا تعیین شده شرکت های رمزارزی را ملزم می کند تراکنش های مشکوک را گزارش و با پول کثیف مقابله کنند. این درحالی است که کوین بیس صرافی بزرگ آمریکایی نیز با آن مخالفت کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، قوانین مذکور برای اجرایی شدن نیازمند تایید چند سازمان است. همچنین نظارت بر اجرای قانون تضمین می کند ردیابی دارایی های رمزارزی مانند تراکنش های مالی معمولی ممکن شود.

ارنست اورتاسان یک قانونگذار اسپانیایی که فعالیت قانونمندسازی از طریق پارلمان اتحادیه اروپا را رهبری کرده، در این باره می گوید: قوانین جدید مقامات مجری قانون را مجبور می کند تا تراکنش های خاصی را به فعالیت های مجرمانه مرتبط می کند و افرادی که در ورای این تراکنش ها هستند را، شناسایی کنیم.

کسب وکارهای مرتبط با رمز ارز در ۱۳ آوریل نامه ای به وزاری اقتصاد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نوشتند و از قانونگذاران خواستند تا تضمین کنند قوانین فراتر از FATF فعلی نخواهد بود. FATF استانداردهایی برای مقابله با پولشویی وضع کرده است.

پارلمان و هیات اتحادیه اروپا اعلام کردند قوانین پیشنهادی همچنین کیف پول های رمرزارزی بدون میزبان یا غیرحضانتی (unhosted) را شامل می شود که تراکنش هایی بیش از هزار یورو دارند. این نوع کیف پول ها متعلق به افراد هستند و یک صرافی مجوز دار آنها را مدیریت نمی کند.

قانونمندسازی بازار ۲.۱ هزارمیلیارد دلاری رمزارز درسراسر جهان هماهنگ نیست و در برخی کشورها هنوز قانونی برای آن تعیین نشده است.
کد مطلب: 68989
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام