۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۴
پس از توقف فروش مایکروسافت در روسیه؛

روس‌ها به دنبال نسخه کرک‌شده نرم‌افزار مایکروسافت

ایتنا - ​​​​​​​مردم روسیه پس از توقف فروش مایکروسافت در این کشور بر سر حمله نظامی به اوکراین، در جست و جوی نسخه‌های کرک شده محصولات این شرکت هستند.
روس‌ها به دنبال نسخه کرک‌شده نرم‌افزار مایکروسافت


روزنامه کومرسانت گزارش کرد جست و جوهای اینترنتی برای نرم افزار کرک شده مایکروسافت، پس از این که این شرکت در چهارم مارس فروش جدید را متوقف کرد، حداکثر ۲۵۰ درصد افزایش یافت. از ابتدای ژوئن تاکنون، جست و جو برای دانلودهای اکسل، ۶۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد فعالیت‌هایش در روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به جمع شرکتهایی پیوست که کسب و کارشان در روسیه را در بحبوحه تصویب تحریمهای گسترده غربی بر سر جنگ در اوکراین، تعطیل می‌کنند. این اقدام به روسیه به شدت لطمه زده است زیرا این شرکت برای سیستمهای فناوری بخشهای تولید و مهندسی، به نرم افزار خارجی وابسته است.

طبق گزارش مسکو تایمز، سازمان‌های دولتی روسیه هم در حال سوئیچ از ویندوز مایکروسافت به سیستم عامل لینوکس هستند. کومرسانت نوشت: توسعه دهندگان سیستمهای روسیه بر مبنای سیستم عامل کد باز لینوکس، تقاضای بیشتری را مشاهده می‌کنند.

همه بخش‌ها نتوانسته‌اند سیستم‌های خود را به راحتی تغییر دهند. در مورد صنایع، تولیدکنندگان از نرم افزار خارجی برای ماشین آلات استفاده می‌کنند و به گفته سرگی دونائف، مدیر فناوری اطلاعات شرکت فولادسازی سورسترال، سازندگان تجهیزات به دقت از مالکیت معنوی خود حفاظت می‌کنند و در بسیاری از موارد، به مشتریان دسترسی مستقیم به کدهایی که برای اداره کارخانه‌هایشان استفاده می‌شود را نمی‌دهند. همه صنایع با مشکلات مشابه روبرو شده اند. بسیاری از فرآیندها در واحدهای مدرن، توسط نرم افزار کنترل می‌شوند.

در کوتاه مدت، جایگزین‌های اندکی وجود دارد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، النا سمونوفسکایا، تحلیلگر بازار روسیه در موسسه IDC در این باره گفت: مشابه‌های روسی در این حوزه بسیار ضعیف‌تر هستند و نیاز بالایی وجود دارد. اما فعلا رویکرد، اتکا به نقض کپی رایت و نسخه‌های قدیمی است.
کد مطلب: 68980
نام شما
آدرس ايميل شما


عبداله
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام به مدیران محترم آیا وقت آن نشده که شما هم از ویندوز امریکایی دست بردارید و سیستم عامل جدید اختیار کنید ببنید روسیه الان متوجه شده . هشدار.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام