۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰

فروش اطلاعات متقاضیان سقط جنین توسط اپل و گوگل

ایتنا - گروهی از سناتورهای دموکرات  از کمیسیون تجارت فدرال خواسته اند تا درباره جمع آوری اطلاعات موبایل کاربران توسط اپل و گوگل تحقیقاتی انجام شود.
فروش اطلاعات متقاضیان سقط جنین توسط اپل و گوگل


ران وایدن، الیزابت وارن، کوری بروکر و سارا جیکوبس، سناتورهای آمریکایی در نامه ای به لینا خان رییس کمیسیون فدرال تجارت شرکت های فناوری را به دلیل جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی صدهامیلیون موبایل به عملکردهای ناعادلانه و فریبکارانه متهم کرده اند.

آنها در نامه خود اشاره کردند شرکت ها با ایجاد شناسه های ردیابی مخصوص تبلیغات در سیستم های عامل موبایل ها این روش های مخرب را تسهیل کردند.

به گزارش ایتنا از مهر، سناتورها به طور خاص در این متن اشاره کردند افرادی که خواستار سقط جنین هستند به خصوص در صورتیکه داده های موقعیت مکانی شان جمع آوری و به اشتراک گذاشته شود، در معرض خطر قرار دارند. آنها توضیح داده اند دلالان داده ها به طور معمول اطلاعات موقعیت مکانی افرادی که از وب سایت تهیه کنندگان سرویس های سقط جنین بازدید می کنند را می فروشند.

قانونگذاران آمریکایی مدت کوتاهی پس از لغو قانون سقط جنین در آمریکا این نامه را نوشته اند.

اندروید و گوگل با استفاده از شناسه های ردیابی برای مقاصد تبلیغاتی ساخته شده اند. هرچند شناسه ها باید ناشناس باقی بمانند، اما سناتورها در نامه خود اعلام کرده اند دلالان داده مخازن اطلاعاتی حاوی نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن افراد را می فروشند.

اپل نیز سال گذشته آپدیتی برای iOS ارائه کرد که اقدامات سختگیرانه تری برای ردیابی حریم خصوصی افراد ایجاد شده بود. طبق آپدیت مذکور اپ ها باید قبل از جمع آوری شناسه خاص برای آگهی دهندگان از کاربران اجازه بگیرند.
کد مطلب: 68953
برچسب ها: اپل گوگل سقط جنین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام