۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۴۴

اینترنت اکسپلورر هنوز توسط میلیون‌‌ها کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود

ایتنا- میلیون‌‌ها کاربر در سراسر جهان هنوز هم اینترنت اکسپلورر را دوست دارند بر خلاف پایان پشتیبانی از این مرورگر همچنان از آن استفاده می‌کنند.
اینترنت اکسپلورر هنوز توسط میلیون‌‌ها کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود
میلیون‌‌ها کاربر در سراسر جهان هنوز هم اینترنت اکسپلورر را دوست دارند بر خلاف پایان پشتیبانی از این مرورگر همچنان از آن استفاده می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، گزارش‌های به دست آمده از مرکز Lansweeper نشان می‌دهد که نزدیک 47 درصد از به دلیل استفاده از اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر اصلی خود نیاز به به روز رسانی دارند. این مقدار معادل میلیون‌‌ها کامپیوتر در محیط خانگی و کاری است.
 
مایکروسافت به زودی پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 11 را به پایان می‌رساند و به این ترتیب کاربران می‌بایست به زودی مرورگر خود را به مایکروسافت اج به روز کنند تا از حملات سایبری احتمالی در امان باشند. به این ترتیب حدود 9 میلیون دستگاه به به روز رسانی نیازمند خواهند بود.
 
مایکروسافت چندین بار به کسب و کارها هشدار داده است که اینترنت اکسپلورر به زودی به صورت رسمی بازنشست خواهد شد اما بسیاری از این کمپانی‌‌ها هنوز برنامه‌ای برای انتقال به مرورگر جایگزین ندارند. مایکروسافت برای اولین بار در اوت 2020 اعلام کرد که به زودی پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر برای همیشه لغو می‌شوند و از آن زمان تا کنون خدمات این مرورگر به ترتیب کم و کمتر شده است.
 
 اینترنت اکسپلورر
 
جالب است بدانید که در این تحقیق 79 درصد از کامیپوترها حتی از جدیدترین نسخه ویندوز 10 نیز استفاده نمی‌کنند. این کمپانی دریافت که ویندوز 10 نسخه 2004 محبوب‌ترین ساختی است که روی دستگاههای سازمآن‌های مورد مطالعه استفاده می‌شود. این بسیار خطرناک است و کاربران همیشه باید به روز‌ترین نسخههای ویندوز را استفاده کنند چرا که تمامی به روز رسانیهای مهم امنیتی برای جدید‌ترین نسخه‌‌ها عرضه می‌شوند.
 
رول دکنوت به عنوان مدیر ارشد استراتژی در Lansweeper اظهار داشته است که: «از نظر ما تعجب‌آور نیست که فقط یک پنجم دستگاه‌های ویندوز 10 روی آخرین نسخه هستند، یا اینکه اینترنت اکسپلورر بر بسیاری از آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.»
 
او در ادامه اشاره کرد:«ممکن است دلایل زیادی برای تاخیر سازمآن‌ها در به روز رسانی وجود داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به محافظه‌کارانه‌تر بودن، داشتن مسائل مبرم‌تر برای رسیدگی، یا مشاهده نکردن نسخههای سیستم عاملهای مورد استفاده اشاره کرد. وقتی پشتیبانی اینترنت اکسپلورر 11 در نهایت به پایان برسد، سازمآن‌ها به مرور کلی هر دستگاهی که در اختیار دارند نیاز خواهند داشت. بدون این داده ها، آن‌ها آسیب پذیر خواهند ماند.»
 
کد مطلب: 68920
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
من جزو خدایان به اصطلاح خدای کامپیوتر هستم و اینترنت اکسپلور استفاده میکنم همین الان اصلن
چه جالب هو ایز بگیر ازم
یا تریس یا گت آی پی
نت بی تی استت یا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام