کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین می‌گوید که ممکن است ردپایی از حیات موجودات فضائی یافته باشد

سايت خبری ايتنا , 4 تير 1401 ساعت 23:10

ایتنا - آخرین ادعا در این‌باره با استفاده از تلسکوپ چشم آسمان (Sky Eye) مطرح شده بود، که بزرگترین تلسکوپ جهان است، و «چندین مورد از نشانه‌های تکنولوژیکی و تمدن‌های فرازمینی» را یافته بود.


مسئولان چینی مدعی هستند که احتمالاً نشانه‌های از حیات موجودات فضایی را یافته‌اند. این نخستین باری نیست که یک منبع نزدیک به دولت چین اعلام کرده که ممکن است شواهدی از حیات در سیارات دیگر یافته باشند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در سال 2021، یک اکانت توئیتری راستی‌آزمایی‌نشده که احتمالاً متعلق به سازمان فضائی ملی چین است اعلام کرده بود: «با مسرت فراوان تایید حیات هوشمند را اعلام می‌کنیم!». این ادعا موجی از شگفتی و سردرگمی را به دنبال داشت. اگرچه این اکانت راستی‌آزمایی نشده است ولی آژانس‌های فضائی دیگری که اکانت‌های راستی‌آزمایی‌شده دارند آن را دنبال می‌کنند، از جمله آژانس فضائی بریتانیا و فرماندهی فضائی آمریکا (U.S. Space Command).
 
بزرگترین تلسکوپ علائم حیات را می‌یابد
 آخرین ادعا در اینباره با استفاده از تلسکوپ چشم آسمان (Sky Eye) مطرح شده بود، که بزرگترین تلسکوپ جهان است، و «چندین مورد از نشانه‌های تکنولوژیکی و تمدن‌های فرازمینی» را یافته بود. البته این ادعای اخیر را یک منبع رسمی مطرح کرده و توسط روزنامه وزارت علوم و تکنولوژی چین گزارش شده است. این اعلامیه را پروفسور ژانگ تونگجی، دانشمند ارشد گروه پژوهش‌های تمدن‌های فرازمینی در دانشگاه ملی پکن، منتشر کرده است.
 
پروفسور تونگجی این کشف را به عنوان یک سری از سیگنال‌های الکترومغناطیسی باند باریک توصیف کرد. این سیگنال‌ها ممکن است نشات گرفته از یک تمدن بیگانه دوردست باشند، یا ممکن است صرفا تداخل رادیویی باشند. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا درباره ماهیت و منشاء این سیگنال‌ها اطلاعات دقیقتری به دست بیاید.
 


تلسکوپ چشم آسمان در سال 2016 تکمیل شد و در سال 2021 به روی دانشمندان بین‌المللی گشوده شد. چشم آسمان، با قطر حدود 500 متر، بزرگتر و سه برابر حساستر از تلسکوپ رصدخانه دانشگاه آرسیبو است که به مدت بیش از 50 سال رکورد بزرگترین تلسکوپ جهان را در اختیار داشت. این تلسکوپ، در طی دوره‌ای 47 روزه در سال 2019 بیش از 1600 انفجار سریع رادیویی را به ثبت رساند – که بزرگترین مجموعه از انفجارهای سریع رادیویی به ثبت رسیده تاکنون است. این تئوری مطرح است که تمدن‌های فرازمینی ممکن است منبع این انفجارها باشند، ولی هنوز منشاء دقیق آنها مبهم مانده است.
 
انفجار سریع رادیویی یک موج رادیویی است که فقط کسری از ثانیه دوام می‌آورد؛ دانشمندان بر این باورند که این امواج از فواصل بسیار دور در فضا می‌آیند – هرچند که منشاء دقیق آنها کشف نشده است.
 


کد مطلب: 68882

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68882/چین-می-گوید-ممکن-ردپایی-حیات-موجودات-فضائی-یافته-باشد

ايتنا
  https://www.itna.ir