کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موبایل‌ها در آمریکا مجهز به USB-C خواهند شد

سايت خبری ايتنا , 30 خرداد 1401 ساعت 5:41

ایتنا - این طرح پیشنهادی خواستار رسیدن به یک استراتژی مشروح برای «چاره‌جویی در مورد عدم وجود یک شارژر مشترک در میان دستگاه‌های موبایل» با هدف رفاه مصرف‌کنندگان و حفاظت از محیط زیست در برابر انباشت ضایعات الکترونیکی شده است.


پژواک‌های مقررات اتحادیه اروپا که برای پورت‌های شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استاندارد تعیین کرده است اکنون در ایالات‌متحده احساس می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سناتورها ادوارد جی مارکی، الیزابت وارن و برنی سندرز در نامه‌ای به جینا رایموندو وزیر بازرگانی خواستار طرحی برای پیاده‌سازی یک استراتژی مشابه با اروپا برای شارژ دستگاه‌ها شده‌اند.
 
البته شایان ذکر است که سیاستمداران فوق‌الذکر مشخصاٌ خواستار اجرائی کردن وجود USB-C به عنوان استاندارد شارژ برای گجت‌های در معرض فروش در آمریکا نشده‌اند. بلکه در عوض این طرح پیشنهادی خواستار رسیدن به یک استراتژی مشروح برای «چاره‌جویی در مورد عدم وجود یک شارژر مشترک در میان دستگاه‌های موبایل» با هدف رفاه مصرف‌کنندگان و حفاظت از محیط زیست در برابر انباشت ضایعات الکترونیکی شده است.
 
در این نامه خاطرنشان شده است که، هر سال، شارژرهای دورریز شده به تنهایی موجب تولید بیش از 11000 تن ضایعات الکترونیکی می‌شوند. با توجه به اینکه هر مصرف‌کننده به طور متوسط سه دستگاه الکترونیکی دارد، این نامه مدعیست که 40% از مصرف‌کنندگان «گزارش کرده‌اند که، در یک یا چند مورد، نتوانسته‌اند یک شارژ سازگار جامع را برای دستگاه‌هایشان پیدا کنند».
 


احتمالاً اطلاع دارید که مقررات اتحادیه اروپا پورت USB-C را به عنوان پروتکل شارژ مشترک برای بیش از صرفا اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها استانداردسازی کرده است. این مقررات 15 طبقه‌بندی از دستگاه‌ها را تحت پوشش قرار داده است، همچون کنسول‌ها، دوربین‌های دیجیتال، و audio gear ها، که همه باید تا سال 2014 عملیاتی شده باشند. از سوی دیگر، به تولیدکنندگان لپتاپ یک فرصت 40 ماهه داده شده تا خود را برای این تغییر آماده کنند.
 
اگر آمریکا بخواهد پا در مسیر اتحادیه اروپا بگذارد پیچیدگی‌هایی برای شرکت‌های اپل و مایکروسافت ایجاد خواهد شد، از این بابت که اپل باید شارژرهای MagSafe خود برای مک‌بوک‌ها را کنار بگذارد. مایکروسافت نیز باید با پورت Surface Connect برای سری لپتاپ‌ها و تبلت‌های ساخت خود وداع کند، که گفتن چنین حرفهایی به مراتب آسانتر از انجامشان است.
 
 


کد مطلب: 68865

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68865/موبایل-ها-آمریکا-مجهز-usb-c-خواهند

ايتنا
  https://www.itna.ir