۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۱
عکس روز ناسا

ماهواره‌هایی در پس صخره‌ها

ایتنا - شاید آسمان پشت سر، چشم‌نوازتر به نظر بیاید. همه این رگه‌ها (که توسط ماهواره‌های مدار پایین زمین که نور خورشید را منعکس می‌کنند، ایجاد شده‌اند)، در عرض کمتر از دو ساعت ثبت شده و به صورت دیجیتالی روی یک تصویر مشخص ترکیب شده‌اند.
ماهواره‌هایی در پس صخره‌ها
این همه رگه در پس‌زمینه تصویر چه چیزی هستند؟ پاسخ این است: مسیرهای ماهواره‌ای. نخست، پیش‌زمینه تصویر، تپه‌هایی صخره‌ای زیبا به نام Pinnacles را نشان می‌دهد. این گلدسته‌ها که به اندازه انسان هستند، در پارک ملی Nambung در غرب استرالیا واقع‌اند و توسط فرآیندهایی ناشناخته از صدف‌های دریایی باستانی (سنگ آهک) ساخته شده‌اند.
 
اما شاید آسمان پشت سر، چشم‌نوازتر به نظر بیاید. همه این رگه‌ها (که توسط ماهواره‌های مدار پایین زمین که نور خورشید را منعکس می‌کنند، ایجاد شده‌اند)، در عرض کمتر از دو ساعت ثبت شده و به صورت دیجیتالی روی یک تصویر مشخص ترکیب شده‌اند. پیش‌زمینه نیز توسط همان دوربین و از یک مکان گرفته شده است. بیشتر رگه‌ها توسط صورت فلکی مربوط به ماهواره‌های ارتباطی استارلینک ایجاد شده‌اند، اما برخی دیگر از آنها به ماهواره‌های استارلینک ارتباطی ندارند.
 
به گزارش ایتنا، به طور کلی، این رگه‌ها نشان‌دهنده افزایش تعداد ماهواره‌ها هستند که تقریباً به طور مداوم در بالای زمین پس از غروب و قبل از طلوع آفتاب قابل مشاهده هستند. درک و حذف اثرات ناشی از مسیرهای ماهواره‌ای بر روی تصاویر دوربین‌ها و تلسکوپ‌های زمینی نه تنها برای عکاسی نجومی باکیفیت، بلکه برای درک علمی بشر از جهان دور نیز اهمیت دارد.
 
کد مطلب: 68864
برچسب ها: ناسا فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام