۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳

نتیجه شکست عشقی مهندس کره‌ای پس از بازنشستگی اینترنت اکسپلورر!

ایتنا - برای جونگ کی یونگ، مهندس نرم افزار اهل کره جنوبی، تصمیم مایکروسافت برای بازنشسته کردن مرورگر وب اینترنت اکسپلورر، به منزله پایان بیش از ۲۵ ساله رابطه عشق و نفرت با این فناوری بود.
نتیجه شکست عشقی مهندس کره‌ای پس از بازنشستگی اینترنت اکسپلورر!


این مهندس نرم افزار کره‌ای برای گرامیداشت پایان دوران این مرورگر وب، یک ماه زمان و ۴۳۰ هزار وون (۳۳۰ دلار) پول برای طراحی و سفارش سنگ قبری با لوگوی اینترنت اکسپلورر و عبارت "ابزار خوبی برای دانلود مرورگرهای دیگر بود"، صرف کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از این که این سنگ یادبود در کافه‌ای که توسط برادر وی در شهر گیونگجو اداره می شد، نمایش داده شد، تصویر این سنگ قبر به سرعت در اینترنت بازنشر شد.

مایکروسافت چهارشنبه گذشته به پشتیبانی رسمی از مرورگر وب اینترنت اکسپلورر که ۲۷ سال از عمر آن می گذشت، پایان داد تا وقت بیشتری برای مرورگر سریعتر مایکروسافت ایج صرف کند.  

جونگ گفت: این سنگ یادبود احساس متضاد وی برای این نرم افزار قدیمی را نشان داد که نقش مهمی در زندگی کاری این مهندس نرم افزار ایفا کرده بود.

اینترنت اکسپلورر در سال ۱۹۹۵ عرضه شد و به مدت بیش از یک دهه، پراستفاده‌ترین مرورگر وب در جهان بود که در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در میلیاردها دستگاه رایانه شخصی به صورت از پیش نصب شده، عرضه می‌شد. اما در اواخر دهه ۲۰۰۰ به تدریجی برتری خود را در برابر کروم گوگل از دست داد و به هدف انتقادهای بی‌شمار در اینترنت تبدیل شد و بعضی از طراحان اعلام کردند در مقایسه با رقیبانش، کندتر است.

بر اساس گزارش رویترز، هدف جونگ از ساخت سنگ قبر، خنداندن افراد بود اما از این که این شوخی تا چه در اینترنت بازتاب پیدا کرد، همچنان متعجب است. وی گفت: حالا که به من اجازه داده است یک شوخی در سطح جهانی طراحی کنم، دلیل دیگری است تا از اکسپلورر ممنون بشم. از این که اینترنت اکسپلورر رفتنی شد، متاسفم اما دلتنگ آن نخواهم بود. بازنشستگی اینترنت اکسپلورر از نظر من، مرگ خوبی بود.

 
کد مطلب: 68860
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام