کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال در 5 قدم

24 خرداد 1401 ساعت 23:12

تریدرهای کریپتو با تحلیل تکنیکال درست، یک قدم از بازار جلوتر خواهند بود! تحلیل تکنیکال به پیش‌بینی رفتار آینده بازار کمک می‌کند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



تریدرهای کریپتو با تحلیل تکنیکال درست، یک قدم از بازار جلوتر خواهند بود! تحلیل تکنیکال به پیش‌بینی رفتار آینده بازار کمک می‌کند. در این نوع خاص از آنالیز، اعداد و نمودارهای مختلفی زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند. با تحلیل‌وبررسی وضعیت فعلی بازار، می‌توان ریزش یا صعود قیمت رمزارز در آینده را پیش‌بینی کرد. Technical Analysis با استفاده از چند ابزار مختلف انجام می‌شود. در مطلب زیر، آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال با 5 ابزار مختلف را بررسی کرده‌ایم. در ادامه، همراهتان هستیم تا با ابزارهای پیش‌بینی بازار کریپتو آشنا شوید.
 

1 - خطوط مقاومت و حمایت؛ ابزار مهم در آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال 


خطوط مقاومت و حمایت جزو مفاهیم ابتدایی در آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال هستند. در تدریس خصوصی ارز دیجیتال با مفهوم دقیق ابزارهای تحلیل فنی کریپتو و کاربردشان در نمودارها آشنا می‌شوید. در این بخش قصد داریم استفاده از خطوط مقاومت و حمایت برای تحلیل بازار را به زبان ساده بررسی کنیم. دو خط مقاومت و حمایت مفهوم جداگانه‌ای دارند اما در ارتباط با یکدیگر معنی پیدا می‌کنند. 
مقاومت در واقع خطی از پیوستن اعداد (قیمت‌ها) است که با رسیدن قیمت رمزارز به آن حد، بازار دچار ریزش خواهد شد. مقاومت در یک قیمت خاص، مفهومی مرتبط با فعالان بازار است. خط مقاومت همان قیمتی است که افراد انتظار شکسته شدنش را ندارند. اگر قیمت یک ارز دیجیتال به خط مقاومت برسد، تریدرها فروش را آغاز خواهند کرد. خطوط حمایت دقیقاً در نقطه مقابل مقاومت قرار دارند. 
خط حمایت همان عددی است که بازار انتظار کاهش قیمت پس از آن را ندارد. در حالت عادی، نمودار قیمتی یک کریپتوکارنسی بین خطوط حمایت و مقاومت دچار نوسان می‌شود. خریدوفروش با استفاده از خطوط حمایت و مقاومت، قابل اعتمادترین کاربرد تحلیل تکنیکال است. پیداکردن این خطوط شاید دشوار باشد اما با مشخص‌شدنشان، معاملات ساده می‌شوند. این دو خط، پایه بسیاری از روش‌ها و اندیکاتورهای Technical Analysis هستند. 
 
 

2 - خطوط روند و کانال‌ها در تحلیل تکنیکال؛ کسب درآمد با پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال 


مثل خطوط حمایت و مقاومت، دو مفهوم روند و کانال نیز همبستگی بالایی با یکدیگر دارند. نحوه استفاده تخصصی از خطوط روند و کانال برای کسب درآمد در آموزش مقدماتی ارز دیجیتال بررسی شده است. افزایش و کاهش قیمت کریپتو هرگز به‌صورت ثابت نیست و با نوسان انجام می‌شود. با رسم خط روند می‌توان شیب صعودی یا نزولی بازار را مشخص کرد. خط روند مفهوم ساده‌ای در قیمت‌های بازار دارد و به دو شکل صعودی و نزولی بررسی می‌شود. 
در شرایط صعودی بازار از اتصال نقاط کف نمودار، خط روند صعودی تشکیل می‌شود. همچنین هنگام ریزش قیمت‌ها، خط روند نزولی از اتصال نقاط سقف نمودار تشکیل خواهد شد. کانال‌ها نیز یکی از مفاهیم مشابه خطوط روند در آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هستند. برای ترسیم کانال در هردو روند صعودی و نزولی، هم کف و هم سقف نمودار را با خط به یکدیگر وصل می‌کنیم. 
خطوط روندها و کانال‌ها عملکردی مشابه مقاومت و حمایت دارند. با توجه به محل برخورد یا قطع شدن خط روند و کانال توسط قیمت‌ها، می‌توان از پوزیشن‌های لانگ و شورت سود کسب کرد. موقعیت‌های لانگ و شورت، کسب سود از طریق پیش‌بینی روند افزایش یا کاهش قیمت‌ها هستند. تریدرهای حرفه‌ای با ترسیم روندها و کانال‌ها، شیب صعود یا ریزش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند و از این طریق به درآمدزایی می‌رسند.
 

3- استفاده از الگوهای برگشتی و ادامه‌دهنده؛ مکمل ابزارهای تحلیل تکنیکال


اگر بخواهیم به سؤال «تحلیل تکنیکال چیست» پاسخ جامع بدهیم باید درباره انواع الگو صحبت کنیم. در آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال الگوهای بیشماری وجود دارد که برخی، کاربرد بیشتری دارند. شناسایی الگوهای برگشتی و ادامه‌دهنده در پیش‌بینی آینده مارکت کاربرد دارد. البته، انواع مختلف الگو در تحلیل تکنیکال همراه با اندیکاتورها و سیگنال‌ها معنا پیدا می‌کنند. 
الگوهای برگشتی، نشانه‌ای از بازگشت بازار به حالت قبل دارند. مثلاً اگر بازار صعودی بود، با ظهور الگوی برگشتی، روند نزولی خواهد شد. الگوهای ادامه‌دهنده کاملاً با برگشتی‌ها فرق دارند؛ در صورت مشاهده الگوی ادامه‌دهنده، روند تداوم می‌یابد. هرکدام از این دو نوع الگوی اصلی، با حالت‎های مختلفی در نمودار قیمت دیده می‌شوند. یکی از معروف‌ترین الگوهای برگشتی که هم در حالت صعودی و هم نزولی دیده می‌شود، سروشانه است. 
سه موج در این الگو، حالتی مشابه سر و شانه انسان ایجاد می‌کنند. الگوی برگشتی دوقلو، الگوهای ادامه‌دهنده پرچم و مثلثی نیز سایر انواع معروف هستند. الگوها در واقع سیگنال‌های قدرتمندی برای پیش‌بینی قیمت محسوب می‌شوند. با شناسایی الگوهای مختلف، امکان ایجاد پوزیشن شورت و لانگ و درآمدزایی با نوسان‌گیری وجود دارد.
 

4- آموزش کندل استیک ارز دیجیتال؛ پایه‌های برای خریدوفروش رمزارز 


یکی از اصول مهم در آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، آشنایی با کندل استیک است. کندل استیک علاوه‌بر تحلیل تکنیکال در بررسی‌های فاندامنتال نیز به‌کار گرفته می‌شود. کندل‌ها ساختاری مشابه شمع هستند که احتمالاً در نمودارهای مختلف آن‌ها را دیده‌اید. هر کندل از دو بخش بدنه (Body) و سایه (Shadow) تشکیل شده است. 
در کل ساختار کندل، چهار نقطه وجود دارد که در کنار یکدیگر، تغییرات قیمت ارز دیجیتال در یک بازه زمانی را مشخص می‌کنند. این چهار نقطه با حروف L، O، C، H (همان Close، Open، Low و High) مشخص می‌شوند. این نقاط، قیمت در ابتدا و انتها و همچنین حداکثر و حداقل مقدارش در بازه زمانی را مشخص می‌کنند. اگر قیمت از ابتدا تا انتهای روز صعودی باشد، رنگ کندل سبز و اگر قیمت در انتهای روز ریزش کرده باشد، رنگ قرمز می‌شود. 
کندل‌های در بازه‌های زمانی مختلف، حتی در طول یک ساعت نیز نمایش داده می‌شوند. بیشترین تحلیل‌های تکنیکال روی کندل‌ها انجام می‌شوند. اطلاعات دریافتی از کندل استیک‌ها بسیار بیشتر از روند قیمتی است و انواع مختلفی دارند. با استفاده از آموزش‌های مؤسسات معتبر مثل داجکس، اطلاعات مفیدی درباره کندل‌ها کسب خواهید کرد.
 
 

5 - اندیکاتور در ارز دیجیتال؛ عصای دست تریدرهای حرفه‌ای برای تحلیل تکنیکال


در آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، از اندیکاتورها به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تریدرها یاد می‌شود. اندیکاتور (Indicator) یا همان شاخص، در واقع نشانه‌های محاسباتی هستند. این شاخص‌ها بر اساس پارامترهای ریاضی مرتبط با بازارهای مالی محاسبه می‌شوند. قیمت، حجم، میزان سود و سایر متغیرهای بازار کریپتو با استفاده از انواع اندیکاتور نمایش داده می‌شود. یک شاخص معمولاً نوعی فرمول ریاضی است که با استفاده از اطلاعات مهمش، درستی تحلیل را مشخص می‌کند. 
انواع مختلف اندیکاتور مثل شاخص مقاومت نسبی (RSI)، میانگین متحرک و باندهای بولینگر وجود دارد. برای مثال، اندیکاتور میانگین متحرک تفاوت قیمت فعلی با میانگین دوره‌های مختلف زمانی را نشان می‌دهد. از این روش می‌توان روند صعودی یا نزولی قیمت در آینده را مشخص کرد. اندیکاتورها کاربردهای مختلفی مثل پیدا کردن روندها، تشخیص وضعیت فعلی و پیش‌بینی شرایط آینده دارند. مهم‌ترین عملکرد شاخص‌ها، کمک به تشخیص سیگنال خرید یا فروش رمزارز است. کاربردهای مختلف اندیکاتورها برای ترید ارز دیجیتال حیاتی است.
 

اساتید مجرب داجکس، همراه شما برای یادگیری صفرتاصد تحلیل تکنیکال کریپتو


تحلیل تکنیکال در دنیای کریپتو، مفاهیم و ابزارهای مختلفی را دربرمی‌گیرد. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مباحث در آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را معرفی کنیم. تسلط بر ابزارهای مختلف Technical Analysis بدون آگاهی از مفاهیم پیش‌زمینه کریپتو غیرممکن است. این پنج گام فقط بخش کوچکی از تحلیل تکنیکال بودند. هرکدام از مباحث بالا، جزئیات فراوانی دارند. یادگیری اصولی و اجرای صحیح تحلیل تکنیکال به کاهش احتمال خطا در معاملات و افزایش سود کمک می‌کند. 
مجموعه داجکس با ارائه سه سطح مختلف از آموزش، مباحث تحلیل تکنیکال را به‌طورکامل پوشش می‌دهد. دوره‌های آموزش ارز دیجیتال داجکس برای همه افراد مناسب هستند. اساتید حرفه‌ای داجکس، پیچیده‌ترین مفاهیم کریپتو و تحلیل فنی را به زبانی ساده توضیح می‌دهند. تحلیل تکنیکال در آموزش‌های مقدماتی، پیشرفته و خصوصی گنجانده شده تا شرکت‌کنندگان برای حضور در بازار آماده شوند. برای ثبت نام در دوره‌های و مشاوره با متخصصان ارز دیجیتال داجکس به آدرس fa.dogex.ae مراجعه کنید یا با شماره 0097145656871 تماس بگیرید.
 


کد مطلب: 68835

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68835/آموزش-تحلیل-تکنیکال-ارزهای-دیجیتال-5-قدم

ايتنا
  https://www.itna.ir