۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۲

رونمایی اپل از دوربین چرخشی داخل ساعت هوشمند

ایتنا - جدیدترین اختراع، ساعت هوشمند با فناوری جدید در «پشت» دستگاه را معرفی می‌کند.
رونمایی اپل از دوربین چرخشی داخل ساعت هوشمند

نسخه‌های آینده اپل واچ (ساعت‌ مچی‌های اپل) پس از ثبت اختراع جدید برای این غول فناوری، احتمالا به کاربرانش این فرصت را می‌دهد که از مچشان عکس بگیرند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این رویداد سه سال پس از ثبت اولین حق انحصاری برای «دوربین چرخشی داخلی» در ساعت‌های هوشمند پیشتاز این شرکت در بازار اتفاق می‌افتد. دیگر تولیدکنندگان عمده دستگاه‌های قابل بستن روی بدن هنوز نتوانسته‌اند دوربین مچی بیرون بدهند.

در این اختراع که تارنمای پتنتلی اپل (Patently Apple) برای اولین بار مشاهده کرد، آمده است: «می‌شود دوربینی روی محفظه نصب و تنظیم کرد تا از طریق پشت محفظه، عکسی از صحنه بگیرد.»

«یک صفحه نمایش از قسمت جلویی محفظه قابل مشاهده و تنظیم است تا عکس را نمایش دهد.»

این اختراع جدید همچنین طرحی را نشان می‌دهد که به دوربین این قابلیت را می‌دهد که «با شماره‌گیری بچرخد» تا سلفی گرفتن را آسان کند.

دفتر ثبت اختراع و نشان‌های تجاری ایالات متحده (یواس‌پی‌تی‌او) روز سه‌شنبه، اختراع جدید «ساعت دوربین‌دار» را تصویب کرد و این بدان معنی است که بعید به نظر می‌رسد در عرضه بعدی آخرین نوع اپل واچ دیده شود.

اپل واچ سری ۸ احتمالا در سخت‌افزارهای کنونی تغییرات جدید اعمال خواهد کرد؛ مانند چیپ اس۸ (S8) که سرعت و کارآیی‌ آن را بهبود می‌دهد.

شایعات دیگر به سخت‌افزارهای جدید اشاره دارد؛ به خصوص به حسگر دمای بدن که ممکن است در برنامک‌های تناسب اندام، برنامه‌ریزی باروری و سلامت ادغام شود.

سایر اختراع‌های اپل که یواس‌پی‌تی‌او تایید کرده است عبارت‌اند از ویژگی احراز هویت بیومتری که می‌تواند رمزعبورها را حذف و دسترسی به ساعت هوشمند را آسان‌تر و امن‌تر کند.

همچنین برای بند ساعت اپل هم اختراع‌های وجود دارد که قابلیت به دست بستن ساعت را تغییر می‌دهد.

اختراع یک بند که خودش را سفت می‌کند، می‌تواند به اپل واچ این امکان را بدهد که قبل از ورزش، خود را دور مچ کاربر تنظیم کند تا ضربان قلب را دقیق‌تر بسنجد.

همچنین می‌توان سخت‌افزار را داخل خود بند جابه‌جا کرد تا خود این دستگاه را باریک‌تر کند و چراغ‌های ال‌ئی‌دی هشدار پیام، باتری‌های یکپارچه و بلندگوهای مسطح را احتمالا داخل بند مچی جا دهد.

اپل در مورد اختراع‌ها یا ویژگی‌های عرضه‌نشده برای دستگاه‌های آینده‌ خود اظهارنظری نکرده است.
کد مطلب: 68822
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام