۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۲

IBM به فعالیت در روسیه خاتمه می‌دهد

ایتنا - ​​​​​​​شرکت IBM خاتمه تدریجی فعالیت‌هایش و اخراج کارمندان در روسیه را آغاز خواهد کرد.
IBM به فعالیت در روسیه خاتمه می‌دهد

شرکت IBM فعالیت‌های تجاری خود در روسیه را در مارس متوقف کرد و به موج شرکت‌های غربی دیگری پیوست که در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین، فروش در روسیه را متوقف کرده یا به طور کامل از این کشور خارج شدند. با وجود این که IBM دیگر فعالیتی در روسیه نداشت، اما همچنان به پرداخت حقوق به کارمندان خود در این کشور ادامه داد. اما تحریمهای آمریکا علیه بانکهای روسی، پرداخت حقوق به کارمندان روسی را برای IBM دشوارتر کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، خاتمه فعالیت IBM به معنای آن است که این شرکت به خدمت کارکنان خود در روسیه خاتمه می دهد. کریشنا آرویند، مدیرعامل IBM در یادداشتی اعلام کرد: این فرآیند امروز شروع شده و به جدایی نیروی کار بومی ما منتجر می‌شود. همکاران ما در روسیه تقصیری ندارند و ماه‌ها استرس و بلاتکلیفی را تحمل کرده‌اند. می‌دانیم که این خبر ناگوار است و می‌خواهم به آنها اطمینان دهم که شرکت IBM همچنان از آنها حمایت می‌کند و همه اقدامات معقول را برای فراهم کردن پشتیبانی و انجام منظم این تغییر تا حد ممکن، انجام می‌دهد.

شرکت IBM به سرمایه‌گذاران اعلام کرد دیگر در روسیه فعالیت نمی‌کند و کسب و کار در این کشور تاثیری روی نتایج مالی IBM نخواهد داشت. روسیه سال گذشته تنها ۰.۵ درصد معادل ۳۰۰ میلیون دلار در مجموع درآمد IBM به میزان ۵۷.۴ میلیارد دلار، سهم داشت.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، شرکت IBM شماری مشتری مهم در روسیه شامل بانکهای فدرال، شرکت‌های انرژی و راه آهن روسیه داشت. این شرکت حتی در سال ۲۰۱۹ کنفرانس تینک را در روسیه برگزار کرد که در آن بسیاری از مشتریان روسی خود را برجسته ساخت. اما از مارس دیگر کالا، قطعات، نرم افزار، خدمات، مشاوره و فناوری به شرکت‌های روسی ارائه نمی‌کند.
کد مطلب: 68775
برچسب ها: IBM روسیه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام