۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲

در مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات اپل چه گذشت؟

ایتنا - اپل در کنفرانس طراحان جهانی که دومین رویداد سالانه مهم این شرکت است، به‌روزرسانی نرم افزاری برای آیفون، یک سرویس جدید پرداخت و جدیدترین مدل مک بوک ایر را رونمایی کرد.
در مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات اپل چه گذشت؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، در کنفرانس طراحان جهانی اپل این غول نرم افزاری داشبورد خودروی جدیدی را نمایش داد که در مدلهای جدید خودروهای فورد و جگوار خواهد بود و قابلیت‌های جدیدی را برای همکاری و ایمنی دیتا معرفی کرد.

نرم افزار iOS 16
جدیدترین نسخه سیستم عامل آیفون یک لاک اسکرین جدید با ویجت‌های جدید، شخصی سازی بیشتر و رویکرد جدید در خصوص نوتیفیکیشن‌ها (اعلان‌ها) خواهد داشت.

سرویس Apple Pay Later که در نرم افزار iOS 16 عرضه شده است، به کاربران امکان می‌دهد از سرویس Apple Pay استفاده کرده و در مواردی که امکان دارد، پول خریدشان را در چهار قسط ظرف مدت شش هفته بدون هزینه اضافی، پرداخت کنند.

نرم افزار iOS جدید اپل، به‌روزرسانی جدید برای CarPlay دارد که خودروسازانی نظیر فورد موتور و جگوار لند روور آن را در خودروهای جدیدشان استفاده کرده‌اند.

سیلیکون سریع‌تر
اپل تراشه M2 را معرفی کرد که جانشین M1 نخستین تراشه ساخت این شرکت خواهد بود. تراشه M2 با حافظه یکپارچه ۲۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و ۱۸ درصد سریعتر از پردازنده قبلی بوده و می‌تواند چندین ویدیوی 4k و 8k را پخش کند.

اپل همچنین یک مک بوک ایر بازطراحی شده و یک مک بوک پرو که در ساخت آن از تراشه M2 استفاده شده است، معرفی کرد.

تراشه M2 در برند جدید مک بوک ایر که بر اساس این تراشه بازطراحی شده است، بکار رفته است. این دستگاه ۲.۷ پوند معادل ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد و ۱۱.۳ اینچ ضخامت دارد و مجهز به نمایشگر رتینای ۱۳.۶ اینچی بوده و سیستم شارژ مگاسیف دارد. این لپ تاپ یک جک هدفون هم دارد.

قیمت مک بوک ایر از ۱۱۹۹ دلار شروع می شود و در رنگهای خاکستری، طلایی، نقره ای و آبی عرضه خواهد شد. قیمت مک بوک پرو از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود. هر دو لپ تاپ از ماه آینده در بازار موجود خواهند بود.

قابلیت‌های بهره وری جدید در آیپد
نرم افزار IPadOS 16 شامل اپلیکیشن بهره‌وری Free Form است که به کاربران اجازه می‌دهد ایده‌هایی را در دیدارهای ویدیویی فیس تایم به اشتراک بگذارند.

دستگاه آی پد پرو اکنون می‌تواند گروههایی از اپلیکیشن‌ها را در یک صفحه نمایش ثانویه نشان دهد و بهره وری بیشتری را امکان پذیر می کند تا اپلیکیشن‌های آی پد شبیه اپلیکیشن‌های دسکتاپ به نظر برسند.

نرم افزار WatchOS 9
نرم افزار جدید WatchOS 9 اپل ظاهرهای ساعت جدید، معیارهای جدید برای تمرین‌های ورزشی و ضربان قبلی برای تمرین خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود موافقت سازمان غذا و داروی آمریکا برای قابلیت سلامت فیبریلاسیون دهلیزی را دریافت کند.

این به‌روزرسانی نرم افزاری به کاربران کمک خواهد کرد یک فهرست دارویی بسازند و به آنها برای مصرف داروهایشان یادآوری کند.

قابلیت‌های امنیتی دقیق‌تر
اپل قابلیت‌های امنیتی در iOS جدید را تقویت کرده است. این شرکت قابلیت Safety Check را در تنظیمات این اپلیکیشن عرضه کرده و به کاربران امکان می‌دهد دسترسی به اطلاعات شخصی مانند مکان را که با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته بودند، لغو کنند.

کاربران می‌توانند از حسابهای iCloud در دستگاههای دیگر برای ایمنی بیشتر از صفحه Safety Check خارج شوند.

نرم افزار MacOS
نرم افزار MacOS جدید که ونتورا نام گرفته است، به‌روزرسانی‌هایی برای اپلیکیشن نامه (Mail)، به‌روزرسانی‌هایی برای نرم افزار دوربین و قابلیت‌های بهره وری بهبود یافته دارد.
کد مطلب: 68760
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام