۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۵

هواپیماها مجهز به اینترنت استارلینک می‌شوند

ایتنا - این سرویس اواخر سال جاری میلادی و برای مشتریان یک شرکت هواپیمایی چارتر با نام JSX که قصد دارد یکصد هواپیما را به وای‌فای در حین پرواز تجهیز کند، ارائه خواهد شد.
هواپیماها مجهز به اینترنت استارلینک می‌شوند
به گزارش ایتنا و به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس‌ایکس به تازگی اولین قرارداد خود برای ارائه خدمات اینترنتی حین پرواز در هواپیماها با استفاده از ماهواره‌های پهن باند استارلینک را امضا کرد.

این سرویس اواخر سال جاری میلادی و برای مشتریان یک شرکت هواپیمایی چارتر با نام JSX که قصد دارد یکصد هواپیما را به وای‌فای در حین پرواز تجهیز کند، ارائه خواهد شد.
 
نمایندگان این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کردند: «این سرویس به همه مشتریان JSX و بدون دریافت هزینه ارائه می‌شود و نیازی به ورود به سیستم از طریق نام کاربری و یا از سر گذراندن سایر پیچیدگی‌های مرتبط با سامانه‌های قدیمی نخواهد بود».
 
سخنگوی JSX در پاسخ به سؤال رویترز از افشای ارزش قرارداد خودداری کرد. در گزارش رویترز آمده است که اسپیس‌ایکس در ماه‌های اخیر با چندین شرکت هواپیمایی در حال مذاکره بوده است، اما مشخص نیست چه شرکتی ممکن است مایل به استفاده از این سرویس در هوا باشد.
 
ارائه خدمات اینترنتی استارلینک در هواپیماها

با این حال، خطوط هوایی دلتا به وال استریت ژورنال گفت که اخیراً در تلاش برای دسترسی به کاربران تجاری بالقوه،«تست‌های اکتشافی» فناوری اینترنت استارلینک را انجام داده است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است که: «خطوط JSX این افتخار را دارد که نخستین شرکت هواپیمایی باشد که در حین پرواز، به مشتریان خود در داخل هواپیما اینترنت رایگان استارلینک ارائه دهد. ما آن را بهترین وای‌فای در آسمان می‌دانیم؛ ولی واقعاً باید گفت بهترین وای‌فای در سطح کهکشان است که در اواخر سال جاری میلادی ارائه خواهد شد».
 
گفتنی است خدمات سریع استارلینک متکی بر تأمین مداوم ماهواره‌هایی است که اسپیس‌ایکس با موشک فالکون ۹ خود به مدار می‌فرستد. این شرکت تاکنون بیش از ۲۳۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده و ممکن است در نهایت حدود ۳۰ هزار ماهواره را به فضا پرتاب کند. تأثیر بالقوه این ابرصورت فلکی بر نجوم، خدمات پرتاب و زباله‌های فضایی، انتقاد برخی از دانشمندان و سایر ذینفعان را به دنبال داشته است.
کد مطلب: 68716
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام