۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۱
عکس روز ناسا:

پرتوهای سرخ‌رنگ خورشیدگرفتگی

ایتنا - احتمالاً انتظار می‌رود که پرتوهای خورشید کاملاً درخشان باشند زیرا از شکاف ابرهای زیر افق می‌درخشند و دیده می‌شوند. اما پرتوهای گرگ و میش به طور غیرمنتظره‌ای قرمز هستند که احتمالاً نتیجه فراوانی ذرات معلق در هوا در جو زمین است که بیشتر نور آبی را از بین می‌برد.
پرتوهای سرخ‌رنگ خورشیدگرفتگی
پشت آن جزیره چه خبر است؟ هم چیزهای موردانتظار و چیزهای غیرمنتظره. آنچه که موردانتظار است، شاید پرتوهای نور به تصویر کشیده شده به نام پرتوهای گرگ و میش (crepuscular) باشند که از خورشید منشأ می‌گیرند. با این حال، مورد غیرمنتظره هم، این است که خورشید در آن زمان - اواخر ماه گذشته - تا حدی توسط ماه دچار کسوف شد.
 
احتمالاً انتظار می‌رود که پرتوهای خورشید کاملاً درخشان باشند زیرا از شکاف ابرهای زیر افق می‌درخشند و دیده می‌شوند. اما پرتوهای گرگ و میش به طور غیرمنتظره‌ای قرمز هستند که احتمالاً نتیجه فراوانی ذرات معلق در هوا در جو زمین است که بیشتر نور آبی را از بین می‌برد.
 
بدین ترتیب، صحنه‌ای به یاد ماندنی از کنار هم قرار گرفتن ماه و خورشید به تصویر کشیده شده است. متأسفانه، از این مکان - در کشور اروگوئه - ابرها کسوف را از دید افراد پنهان کردند که خیلی هم غیرمنتظره نبود. با این حال، پس از جمع کردن وسایل برای برگشت به خانه، تازه زیبایی پرتوهای قرمز روشن ظاهر شد؛ که کاملاً غیرمنتظره بود. راستی، آن جزیره‌ای که در افق دیده می‌شود، در واقع تصویر دو جزیره است.
 


 
کد مطلب: 68711
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام