۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۳

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های پستی

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ثابت ماندن تعرفه‌های پستی از سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که خدمات پایه پستی، شامل ارسال عادی و سفارشی مرسولات، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های پستی


عیسی زارع‌پور در دیدار با مدیرعامل شرکت پست، با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه‌های پستی، بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شده که خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش یابد؛ خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، مطابق با تورم افزایش می‌یابد؛ زیرا تعرفه‌های پستی از سال ۱۳۹۸ تغییر نکرده بودند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی همچنین خاطرنشان کرد: باید طی ۲۴ ساعت مکانیزمی راه‌اندازی شود و سامانه‌ای ایجاد کنید که اگر ریالی اضافه‌تر از قیمت مصوب گرفته شده، به افراد برگردانده شود. زارع‌پور خطاب به محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- این شرکت را موظف کرد به دلیل زمان‌گیر بودن فرآیندهای اداری ثبت شکایات، سامانه آنلاینی ظرف ۲۴ ساعت آینده راه‌اندازی کند که افراد شماره مرسوله خود را وارد کرده تا اگر هزینه اضافه‌ای از آنها گرفته شده، به صورت سیستمی بازگردانده شود. 

به گزارش ایسنا، در حالی که روز شنبه اخباری مبنی‌بر افزایش دو برابری تعرفه‌های پستی منتشر شده بود، مهدی سالم -سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر گفته بود: ‏افزایش چند برابری هزینه‌ خدمات پستی تکذیب می‌شود. جای نگرانی برای کسب‌وکارهای خانگی و مشاغل بهرمند از خدمات پستی وجود ندارد.

پیش از این لیایی درباره تعرفه‌های پستی گفته بود: تعرفه‌های پستی در دی ماه ۱۴۰۰ در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شده و ما اجازه پیاده‌سازی آنها را داشتیم، اما به دلیل تصمیم ستاد تنظیم بازار که تا انتهای سال بنا به دستور رئیس جمهوری هیچ تعرفه دولتی افزایش پیدا نکند، اجرای این مصوبه معلق ماند و به تشکیل اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بعد از سال جدید موکول شد.

او همچنین با بیان اینکه با تغییر تعرفه‌های پستی، از معضلی که اکنون دست به گریبانش هستیم، رهایی پیدا می‌کنیم، گفته بود: ما در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان روزانه ضرر می‌دهیم، این ضرر هم بیشتر به این خاطر است که هزینه تمام شدن قبول مرسوله، تجزیه مبادلات، رهسپاری و توزیع، تقریبا دو برابر نرخ تعرفه فعلی است. هر چقدر که ما بتوانیم جلوی این ضرر را بگیریم، به سمت سوددهی می‌رویم.
کد مطلب: 68676
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام