۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰

چگونه نوتیفیکیشن‌های ویندوز را مدیریت کنیم؟

ایتنا - در گوشی‌های هوشمند سیستم عامل اندروید و ios، شما وقتی دستتان را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید، نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. در ویندوز هم قسمت نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد. نرم‌افزار می‌تواند به کاربر نوتیفیکیشن بدهد که چه اتفاقاتی داخلش افتاده است و می‌تواند کاربر را مطلع کند که به نرم‌افزار مراجعه کند.
چگونه نوتیفیکیشن‌های ویندوز را مدیریت کنیم؟

اگرچه نوتیفیکیشن‌ها به کاربر اطلاع می‌دهند چه فرآیندی در ابزارهای الکترونیکی‌شان در حال رخ دادن است، اما دریافت نوتیفیکیشن‌ هنگام کار می‌تواند تمرکز کاربران را کاهش دهد، این در حالی است که همانند گوشی‌های هوشنمد با سیستم عامل اندروید و ios، در سیستم عامل ویندوز هم می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت یا شخصی‌سازی کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، علی‌اصغر زارعی با اشاره به نوتیفیکیشن‌های ویندوز، بیان کرد: در گوشی‌های هوشمند سیستم عامل اندروید و ios، شما وقتی دستتان را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید، نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. در ویندوز هم قسمت نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد. نرم‌افزار می‌تواند به کاربر نوتیفیکیشن بدهد که چه اتفاقاتی داخلش افتاده است و می‌تواند کاربر را مطلع کند که به نرم‌افزار مراجعه کند. ولی بسیاری از این نوتیفیکیشن‌ها، باعث آزار و اذیت و از دست دادن تمرکز کاربران می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی کاربر نوتیفیکشن کمتری دریافت کند، تمرکزش را از دست نمی‌دهد و کارآیی بالاتری دارد، افزود: در گوشی‌های هوشمند با خاموش کردن این گزینه تقریباً نوتیفیکیشن‌ها غیرفعال می‌شوند، مگر اینکه نرم‌افزار خاصی باشد که برای کاربر مهم است، به این‌صورت می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کرد. در سیستم عامل ویندوز هم می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت یا Customize (شخصی‌سازی) کرد.

این کارشناس مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی ادامه داد: برای این روش روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید و گزینه System را زده تا وارد تنظیمات نوتیفیکیشن شوید، اولین گزینه به نام Notifications, Get notifications from apps and other senders را تیک بزنید و آن را روی حالت off بگذارید که تمام نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های نصب در ویندوز، غیرفعال یا خاموش می‌شوند. اما اگر بخواهید این کار را انجام ندهید و برنامه خاصی مدنظر شما باشد تیک این گزینه را روی حالت on بگذارید.

زارعی با بیان اینکه در قسمت Focus assist می‌توانید تعریف کنید که برنامه‌ها چگونه پیغام بدهند، گفت: در این شرایط، سه حالت نمایش داده می‌شود؛ اگر گزینه off انتخاب شود، یعنی همه برنامه‌ها و مخاطبان به کاربر نوتیفیکیشن بدهند، اگر تیک قسمت Priority Only فعال باشد، کاربر تعریف می‌کند که چه برنامه‌هایی نوتیفیکیشن بدهند و اگر تیک گزینه Alarms Only فعال باشد، یعنی همه چیز مخفی شده و هیچ پیغامی به جز آلارم‌ها دریافت نشود. هر برنامه‌ای که بخواهد به کاربر نوتیفیکیشن بدهد در قسمت notifications from apps and other senders اضافه شده و هر برنامه‌ای که قرار نیست نوتیفیکیشن بدهد، را خاموش کنید، یا اینکه برای هر برنامه مشخص شود نوتیفیکیشن را چه وقت به اطلاع شما برساند.

وی ادامه داد: برای این کار روی گزینه Banners, Sounds بزنید تا صفحه دیگری باز شود. در این صفحه کاربر می‌تواند مشخص کند که اگر برنامه‌ای قرار است نوتیفیکیشن نمایش بدهد، کجای صفحه کاربر را مطلع کند. یا اینکه با فعال کردن گزینه Play a Sound When a Notification arrives می‌توان نوتیفیکیشن‌های آن برنامه را صدادار کرد، یا اینکه با فعال کردن گزینه Priority of Notifications in Notification Center نوتیفیکیشن بالا، پایین، وسط  یا نرمال نمایش داده شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه با این روش برای هر یک از برنامه‌هایی که روی سیستم عامل ویندوزتان نصب شده، می‌توان نوتیفیکیشن‌های آنها را شخصی‌سازی یا Customiza کرد، افزود: دو گزینه دیگر پایین صفحه وجود دارد که یکی از آنها گزینه Get Tips and Suggestions When I Use Windows است، یعنی یک‌سری کمک، راهنما یا پیشنهاد استفاده از ویندوز را نشان می‌دهد و گزینه بعدی Offer Suggestions on How I Can Set Up My Device است، یعنی اگر یک دستگاه به سیستم وصل شد، به کاربر پیغام بدهد. اگر از این گزینه‌ها نمی‌خواهید استفاده کنید، می‌توانید تیک آنها را روی حالت off بگذارید.
کد مطلب: 68644
برچسب ها: ویندوز
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام