۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

علت پریدن فیوز کولر گازی چیست + آموزش تعمیر

شایع ترین مشکل کولر گازی پریدن فیوز حین عمل می باشد. ما در این گفت و گو علت پریدن و رفع مشکل آن را به شما خواهیم گفت. پس در ادامه با ما همراه باشید.
علت پریدن فیوز کولر گازی چیست + آموزش تعمیر
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



افراد معمولا خواستار محصولاتی هستند که کارایی عالی و ویژگی های بسیار پیشرفته ای داشته باشند. باید به این موضوع اشاره کرد که محصولات بسیار پیشرفته ای در بازار وجود دارد. اما هر محصول یا دستگاهی معایبی دارند که گاهی اوقات فرد را دچار مشکل می کنند. به محض به وجود آمدن مشکل اکر فرد از تعمیرکار کمک بگیرد هزینه ی زیادی دارد. از طرفی وقت و انرژی کاربر نیز بسیار هدر می رود.

   1- بیشتر بخوانید: قیمت روز خرید انوع کولر گازی و اسپیلت با برندهای مختلف
   2-بیشتر بخوانید: خرید آنلاین کولر گازی گری دیواری اینورتر با مصرف انرژی A++ gree air conditioner
   3-بیشتر بخوانید: خرید مطمئن کولر گازی 24000 از تاپ فروش بهترین قیمت و کیفیت

کولر گازی یکی از وسیله های سرمایشی و گرمایشی بسیار ضروری برای انسان است. اما برخی اوقات مشکلاتی برای آن به هنگام کار کردن به وجود می آید. شایع ترین مشکل کولر گازی پریدن فیوز خین عمل می باشد. ما در این گفت و گو علت پریدن و رفع مشکل آن را به شما خواهیم گفت. پس در ادامه با ما همراه باشید.
 

فیوز چه قطعه ای بوده و عملکرد مثبت آن در کولر گازی چگونه است؟


سازنده ها در طراحی های خود تعدادی قطعه قرار می دهند که بسیار مهم و پرکاربرد هستند. برخی از این قطعه ها به هنگام خراب شدن کارایی کل سیستم را دچار عیب و مشکل می کنند. فیوز یک وسیله ی بسیار مهم بوده که در کولر گازی ها طراحی می شود.
فیوز یک وسیله ی الکتریکی کولر گازی بوده که برای مراقبت از محصولات برقی استفاده می شود. اگر در کولر گازی برق با ولتاژ بالایی وارد دستگاه شود مشکلات جبران ناپذیری را به وجود می آورد.
فیوز از این مشکل جلوگیری کرده و کارایی مفیدی ارائه می دهد. برق کولر گازی اول وارد فیوز می شود. سپس فیوز با بررسی لازمه مقدار برق لازمه را وارد محصول می کند. با ورود ولتاژ بالا دستگاه شما حتما آسیب می بیند. اما یکی از مهم ترین وظیفه ی فیوز نگهداری از کولر گازی و سایر قطعات موجود می باشد.
 

چگونگی سوختن و پریدن فیوز کولر گازی :


گاهی اوقات بدون وارد شدن ضربه یا حتی مشکلاتی فیوز کولر گازی می سوزد. حتی در برخی از مواقع فیوز می پرد و مشکلات ناخوشایندی را برای فرد و محصول به وجود می آورد. سوختن و پریدن فیوز کولر گازی در چندین مورد به اشکال مختلف خود را به فرد نشان می دهند. اولین مورد این است که هنگام روشن کردن دستگاه صداهای گوش خراش مانند زوزه را به گوش می رساند. شنیده شدن این صداها نشان از نیم سوز شدن فیوز را اطلاع می دهد.
یکی دیگر از عوامل کامل روشن نشدن محصول است. یعنی اگر شما کولر گازی را روشن کردید اما محصول نیمه روشن بود فیوز سوخته شده است. اما نشانه ای که مستقیم به فرد نشان می دهد که فیوز به طور کامل سوخته است روشن نشدن کولر گازی می باشد. این سه مورد نشانه هایی از سوختن فیوز بود. اما پریدن نشانه های متفاوتی با این موارد ذکر شده دارد.
اگر کولر گازی را روشن کردید اما بعد از لحطات کوتاهی کاملا خاموش شد خبر از پریدن فیوز می دهد. اگر فیوز دستگاه بسوزد به هیچ عنوان اجازه ی کار کردن به کمپرسور را نمی دهد. کمپرسور وظیفه ی روشن کرد کولر گازی را بر عهده دارد. با توجه به موضوعات ذکر شده شما عزیزان مشکلات به وجود آمده در زمینه ی فیوز را کاملا یاد گرفته اید.
 

دلایل مهم و اصلی پریدن فیوز کولر گازی چیست ؟


ما در مقاله ی بالای نشانه های پریدن و سوختن فیوز را برای شما بازگو کردیم. اما قصد دارین تا علت و دلیل بروز این مشکل را به طور کامل و دقیق بیان کنیم. شاید بارها شنیده اید که کثیف شدن فیلترها سبب پریدن فیوز می شود. اما سوال این است که ربط بین کثیفی فیلترها و پریدن فیوز چیست ؟ زمانی که فیلتر ها تمیز باشند هوایی مطبوع و بسیار خنک را به فضای محیط وارد می کنند. اما اگر فیلتر کثیف باشد هوای کولر به زحمت خارج شده و بقیه ی هوا به داخل برگشت داده می شود. با برگشت هوا و فشار دستگاه برای عبور هوا از فیلتر قطعات داخل کولر گازی گرم می شوند. با گرم شدن دستگاه فیوز به طور کلی می پرد. پس کاربر هر چند وقت یک بار باید برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی خود اقدام کند. با تمیز کردن فیلتر از پریدن فیوز و سایر مشکلات کاملا پیشگیری می شود.
 

خراب شدن فن کولر گازی و علت دیگر پریدن فیوز :


بعد از کثیفی فیلتر کولر خراب شدن فن از دلایل مهم پریدن فیوز به حساب می آید. با خراب شدن قطعه ای از دستگاه سیستم کولر گازی دچار مشکل و فشار می شود. وارد شدن فشار به کولر گازی ارتباط مستقیم با پریدن فیوز دارد. زیرا هر گونه فشاری گرمای زیادی را به قطعات و قسمت داخلی دستگاه وارد می کند. همین گرما در پریدن فیوز تاثیرات مستقیمی را ایجاد می کند.
 

عمر و دوام کولر گازی یکی از دلایل خراب شدن فیوز :


معمولا محصولات در اوایل خرید بسیار قدرتمند و عالی کار می کنند. اما با گذر چندین سال از قدرت و کیفیت آن ها کاسته می شود. زیرا این دستگاه ها چندین سال طولانی به طور مکرر کار کرده اند. با افزایش طول عمر و فرسوده شدن قطعات داخلی کولر گازی فشار زیادی به محصول وارد می شود. این دلایل سبب می شود تا فیوز کولر گازی زود به زور بپرد. بعد از چندین بار پریدن فیوز در آخر فیوز سوخته می شود.
 

سایر دلایل پریدن فیوز کولر گازی :


گاز مبرد از دیگر موضوعات پریدن فیوز به شمار می رود. حالا شاید شما بپرسید گاز مبرد چه ربطی با پریدن فیوز دارد. اگر
گاز مبرد کم باشد کولر گازی نمی تواند دما را تنظیم شده وارد محیط کند. فشار ناشی از کمبود گاز مبرد دلیل سوختن فیوز است. خازن ها یکی از قطعات مهم در این محصول می باشد. زیرا خازن ها مقدار ولتاژ برق ورودی را وارد فیوز می کنند.
اگر خازن دچار مشکل یا سوختن شود فیوز به طور کلی از کار می افتد. کمپرسور در کارایی فیوز ارتباط مستقیمی ایجاد می کند. مشکلات موجود در کمپرسور با ایجاد فشار فیوز را از کار می اندازد. گاهی اوقات جعبه تقسیم ساختمان سبب ایجاد مشکلات در محصولات می شوند. در برخی مواقع جعبه تقسیم قدرت انتقال ولتاژ برق به کولر گازی را ندارد. در این صورت سبب پریدن فیوز می شود.
 

دو سایت مرجع خرید کولر گازی در ایران


https://banehentekhab.com/
https://topfroosh.com/product/air-treatment
کد مطلب: 68631
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام