کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرمش قانون در برابر هکرهای قانونمند!

31 ارديبهشت 1401 ساعت 9:49

ایتنا - ​​​​​​​وزارت دادگستری آمریکا موضع خود در قبال هکرهای قانونمند را بازبینی کرد و نرمش بیشتری نسبت به آنها نشان داد.




هکرهایی که در تحقیقات امنیتی، حس نیت دارند، دیگر تحت قانون "کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه‌ای" آمریکا، متهم نخواهند شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات امنیتی با نیت خوب را دسترسی به یک رایانه صرفا برای تست، تحقیقات یا اصلاح یک حفره امنیتی یا آسیب پذیری که هیچ هدفی برای آسیب به اشخاص یا جامعه ندارد، توصیف کرد.

با این حال وزارت دادگستری آمریکا خاطرنشان کرد اجرای تحقیقات امنیتی، مجوزی برای افرادی که با سوءنیت عمل می کنند، نیست. به عنوان مثال کشف آسیب پذیریها در  دستگاهها برای اخاذی از صاحبان آنها حتی اگر به عنوان تحقیق ادعا شود، نشان دهنده حسن نیت نیست.

بر این اساس در سیاست جدید وزارت دادگستری، به دادستانها توصیه شده است با بخش جرایم رایانه ای و مالکیت معنوی واحد جنایی درباره کاربردهای ویژه هک قانونمند مشورت بگیرند.

وزارت دادگستری تاکید کرد بعضی از فعالیتها برای وارد کردن اتهامات کیفری فدرال، کافی نخواهد بود. این موارد شامل ایجاد پروفایلهای جعلی در سایتهای دوستیابی، ایجاد حسابهای جعلی در وب سایتهای استخدام، مسکن یا اجاره، استفاده از اسم مستعار در یک سایت شبکه اجتماعی، چک نتایج مسابقات ورزشی در محل کار، پرداخت قبوض در محل کار یا نقض محدودیت دسترسی قید شده در شرایط سرویس، هستند.

تمامی دادستاهای فدرال که می خواهند تحت قانون "کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه‌ای"، اتهامی را وارد کند، باید سیاست جدید را دنبال کرده و پیش از اعلام اتهامات، با بخش جرایم رایانه ای و مالکیت معنوی واحد جنایی مشورت کنند.

سیاست جدید که فورا اجرایی می شود، جای سیاستی را می‌گیرد که در سال ۲۰۱۴ اعلام شده بود.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، هکرهای کلاه سفید مستقل نقش زیادی در برملا کردن آسیب پذیریهای امنیت سایبری پیدا کرده‌اند. یک محقق مستقل که با نام hyp۳rlinx شناخته می‌شود، بعضی از معروفترین گروههای باج گیر مانند کنتی، REvil و لاک بیت را شناسایی کرد.


کد مطلب: 68597

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68597/نرمش-قانون-برابر-هکرهای-قانونمند

ايتنا
  https://www.itna.ir