۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰

گوگل روسیه اعلام ورشکستگی می‌کند

ایتنا - ​​​​​​​زیرمجموعه روسی گوگل درپی توقیف حساب بانکی این شرکت از سوی مقامات که انجام فعالیتهایش را غیرممکن کرده است، قصد دارد اعلام ورشکستگی کند.
گوگل روسیه اعلام ورشکستگی می‌کند


گوگل ماه‌هاست در روسیه برای حذف محتوایی که از نظر مسکو غیرقانونی شمرده می شود و همچنین برای محدود کردن دسترسی بعضی از رسانه های روسی در یوتیوب، تحت فشار قرار دارد اما کرملین تاکنون از فیلتر کردن دسترسی به پلتفرمهای این شرکت خودداری کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سخنگوی گوگل اعلام کرد اقدام مقامات روسی در توقیف حساب بانکی گوگل روسیه، فعالیت دفتر روسی ما شامل پرداخت حقوق به کارمندان و پرداخت پول تامین کنندگان و فروشندگان و عمل به تعهدات مالی را غیرممکن کرده است. گوگل روسیه از تصمیم برای اعلام ورشکستگی خبر داده است.

یک کانال تلویزیونی متعلق به یک بازرگان روسیه تحت تحریم، در آوریل اعلام کرد ضابطین یک میلیارد روبل (۱۵ میلیون دلار) پول گوگل را به دلیل کوتاهی این شرکت در احیای دسترسی به کانال یوتیوب این کانال، توقیف کرده اند اما برای نخستین بار است که این غول فناوری آمریکایی اعلام می کند حساب بانکی این شرکت کلا توقیف شده است.

گوگل تایید نکرد که آیا توقیف اموال، باعث اعلام ورشکستگی در روسیه شده یا توقیفهای دیگری هم رخ داده است.

پایگاه داده سرویس ظابطین فدرال روسیه، دو توقیف از اواسط مارس و همچنین جریمه و هزینه های دیگر را نشان می دهد. این سرویس تایید کرد اموال و داراییهای گوگل را توقیف کرده است.

گوگل که بخش وسیعی از فعالیتهای تجاری خود در روسیه را پس از حمله مسکو به اوکراین، متوقف کرد، سرویسهای رایگان این شرکت شامل جست و جو، یوتیوب، جی میل، نقشه، اندروید و پلی را همچنان برای کاربران روسی قابل دسترس نگه داشته است.

روسیه اعلام کرد با وجود تهدیدهای مکرر و جریمه ها، قصد ندارد یوتیوب گوگل را فیلتر کند و چنین اقدامی باعث می شود کاربران روسی لطمه ببینند و بنابراین باید از آن اجتناب شود.

مدیرعامل شرکت روس تلکام روز چهارشنبه اعلام کرد فعالیت گوگل در این کشور شامل سرورهایش، به شکل عادی در جریان است.

روسیه در دسامبر گوگل را به دلیل کوتاهی در حذف محتوای غیرقانونی ۷.۲ میلیارد روبل جریمه کرد. این جریمه برای نخستین بار بر مبنای درآمد این شرکت بود و ۵۰۶ میلیون روبل هزینه اعمال جریمه هم به آن اضافه شد.

بر اساس گزارش رویترز، درآمد زیرمجموعه روسی گوگل در سال میلادی گذشت ۱۳۴.۳ میلیارد روبل بود.
کد مطلب: 68577
برچسب ها: گوگل روسیه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام