۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱

ایلان ماسک کمتر از ۴۴ میلیارد دلار برای توییتر هزینه می‌کند؟

ایتنا - سهام توییتر با کاهش هشت درصدی به ۳۷.۳۹ دلار رسید؛ در حالی‌ که ماسک ۵۴.۲۰ دلار برای خرید آن پیشنهاد کرده بود.
ایلان ماسک کمتر از ۴۴ میلیارد دلار برای توییتر هزینه می‌کند؟


ایلان ماسک پس از آنکه در یک نشست خبری گفت معتقد است که دست‌کم ۲۰ درصد از حساب‌های توییتر بات‌‌اند [ربات توییتری/نوعی حساب کاربری که کلیه فعالیت‌های آن بر اساس برنامه‌ای از پیش‌تعیین‌شده‌ انجام می‌شود]، نشان داد که می‌خواهد کمتر از ۴۴ میلیارد دلار برای این پلتفرم بپردازد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، رئیس تسلا که هفته گذشته اعلام کرد معامله‌اش برای خرید توییتر «موقتا تعلیق» شده، در نشست «آل این سامیت» گفت که توافق قیمت پایین‌تر برای این شرکت امکان‌پذیر است.

بلومبرگ نیوز نظر به پخش زنده این رویداد گزارش داد که ماسک گفته درصد بات‌ها در میان ۲۲۹ میلیون حساب توییتر در پایین‌ترین میزان ارزشیابی او بوده است.

روز دوشنبه، سهام توییتر هشت درصد کاهش یافت و به ۳۷.۳۹ دلار رسید؛ در حالی که ماسک در ۱۴ آوریل، قیمت ۵۴.۲۰ دلار را برای خرید این شرکت پیشنهاد کرد.

ثروتمندترین فرد جهان گفت که از میلیاردها دلار سهام تسلا برای خرید توییتر استفاده می‌کند و ماه گذشته ارزش سهام این سازنده خودروهای برقی بیش از ۲۷ درصد کاهش یافت.

این امر برخی ناظران را به این گمان رساند که ماسک تلاش می‌کند از توافق خارج شود و این خروج برایش یک میلیارد دلار هزینه دارد.

پیش‌تر در آن روز، ماسک پس از آنکه پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، مدعی شد بررسی خارجی برای تعیین درصد بات‌ها و حساب‌های جعلی دشوار است، برای او یک شکلک (ایموجی) مدفوع ارسال کرد.    

آگراوال در توییتی نوشت: «با توجه به نیاز حیاتی به استفاده از اطلاعات عمومی و خصوصی (که نمی‌توانیم آن‌ها را به اشتراک بگذاریم)، متاسفانه فکر نمی‌کنیم که این تخمین خاص به صورت خارجی انجام‌پذیر باشد.»

«از منظر بیرونی، حتی نمی‌توان فهمید کدام حساب‌ها در هر روز ام‌دی‌ای‌یو (mDAU) [میانگین کاربران فعال روزانه درآمدزا] محسوب می‌شود.»

«زیر این توضیحات سطح بالا جزئیات بسیار مهم زیادی قرار دارد. ما یک هفته پیش مرور اجمالی روند براورد را با ایلان ماسک به اشتراک گذاشتیم و مشتاقانه منتظر ادامه گفت‌وگو با او و همه شماییم.»

توییتر پیش‌تر گفته بود که معتقد است کمتر از پنج درصد حساب‌هایش جعلی است.
کد مطلب: 68574
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام