کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عکس روز ناسا

ماه در رنگ‌های مختلف

سايت خبری ايتنا , 7 خرداد 1401 ساعت 22:58

ایتنا - تصویر برگزیده امروز مجموعه‌ای متنوع از رنگ‌های ظاهری ماه کامل را نشان می‌دهد که توسط یک عکاس نجومی طی ۱۰ سال از مکان‌هایی مختلف در سرتاسر کشور ایتالیا ثبت شده‌اند.


ماه چه رنگی است؟ رنگ آن بستگی به شب دارد. ماه تیره‌رنگ در خارج از جو زمین که در اثر نور منعکس‌شده خورشید می‌درخشد، رنگ خاکستری قهوه‌ای با شکوهی از خود به نمایش می‌گذارد. اما با مشاهده ماه از درون جو زمین، این قمر می‌تواند کاملاً با رنگ‌های متفاوت به نظر برسد.
 
تصویر برگزیده امروز مجموعه‌ای متنوع از رنگ‌های ظاهری ماه کامل را نشان می‌دهد که توسط یک عکاس نجومی طی ۱۰ سال از مکان‌هایی مختلف در سرتاسر کشور ایتالیا ثبت شده‌اند.

وقتی ماه به رنگ قرمز یا زرد باشد، معمولاً نشان می‌دهد که در نزدیکی افق مشاهده شده است. در نزدیکی افق، مقداری از نور آبی در مسیری طولانی در جو زمین که گاهی مملو از غبار ریز است، پراکنده می‌شود.

ماه آبی‌رنگ نادرتر است و می‌تواند نشان دهد از طریق جوی مشاهده شده باشد که حاوی ذرات غبار بزرگتری است. اما علت ایجاد ماه ارغوانی‌رنگ نامشخص است؛ البته ممکن است ترکیبی از چندین عامل باشد.
 
آخرین تصویر، ماه گرفتگی کامل ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ را به تصویر می‌کشد که در آن ماه، در سایه زمین، به شکل قرمز کم‌رنگ به نظر می‌رسد که دلیل آن، شکست نور در هوای اطراف زمین است.
 


کد مطلب: 68567

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68567/ماه-رنگ-های-مختلف

ايتنا
  https://www.itna.ir