۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳

امروز: پرتاب ۵۳ ماهواره جدید استارلینک

ایتنا - شرکت فضایی اسپیس‌اکس قصد دارد ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک دیگر را نیز به فضا پرتاب کند و موشک بازگشتی امروز ۱۸ ماه مه بر روی یک کشتی در دریا فرود خواهد آمد.
امروز: پرتاب ۵۳ ماهواره جدید استارلینک
شرکت فضایی اسپیس‌اکس قصد دارد ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک دیگر را نیز به فضا پرتاب کند و موشک بازگشتی امروز ۱۸ ماه مه بر روی یک کشتی در دریا فرود خواهد آمد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسپیس، یک موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ مجهز به ۵۳ ماهواره استارلینک قرار است امروز چهارشنبه به ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت محلی از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا بلند شود.
در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، نخستین مرحله موشک، حدود نه دقیقه پس از بلند شدن در اقیانوس اطلس و بر روی هواپیمای بدون سرنشین اسپیس‌اکس موسوم به A Shortfall of Gravitas فرود خواهد آمد.

 

پخش زنده پرتاب ۵۳ ماهواره جدید استارلینک


شما در صورت علاقه می‌توانید همه این رویدادها را از طریق این پیوند تماشا کنید.
انتظار می‌رود پوشش‌دهی این رخداد، حدود ده دقیقه پیش از پرتاب آغاز شود.
 
لازم به توضیح است که استارلینک، نام صورت فلکی پهن‌باند اسپیس‌اکس است که در حال حاضر از بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ ماهواره تشکیل شده است. این تعداد اخیراً به سرعت در حال رشد بوده است.
گفتنی است اسپیس‌اکس در طی پنج ماهی که از سال ۲۰۲۲  می‌گذرد، ۲۰ مأموریت انجام داده که ۱۳ مورد از آنها به پروازهای اختصاصی استارلینک مربوط بوده‌اند.
 
اما شمار ماهواره‌های استارلینک می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به سرعت بزرگ شود.
نسل بعدی این صورت فلکی ممکن است در نهایت ۳۰ هزار ماهواره تشکیل شود.
 
شایان ذکر است که مأموریت امروز، پنجمین باری است که مرحله اول فالکون ۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استفاده مجدد برای اسپیس‌اکس و بنیانگذار و مدیرعامل آن یعنی آقای ایلان ماسک، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مطابق با آنچه که اسپیس‌اکس اعلام کرده، این شرکت در طول مأموریت‌های مداری خود، ۱۱۳ بار مرحله اول فالکون ۹ را فرود آورده و در ۹۲ نوبت، بوسترها را مجدداً به پرواز درآورده است.
 
کد مطلب: 68561
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام