۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰

آیا استخدام نیروی مارکتینگ باعث افزایش فروش شرکت‌ها می‌شود؟

در دنیای ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی، کوچکترین اشتباهی در برندسازی و مارکتینگ می‌تواند به نتایج بسیار منفی برای یک برند، شرکت و یا سازمان منجر شود. در نهایت، استخدام نیروی مارکتینگ در صورت انتخاب افراد متخصص و باتجربه بدون شک می‌تواند باعث افزایش فروش شرکت‌ها شود.
آیا استخدام نیروی مارکتینگ باعث افزایش فروش شرکت‌ها می‌شود؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بازاریابی از فعالیت‌های مورد نیاز هر برند و سازمانی است. اما روش های سنتی دیگر جوابگوی شرکت‌ها و سازمان‌ها در جذب مخاطب و افزایش فروش نیستند. با رشد و گسترش روزافزون تکنولوژی، دیجیتال مارکتینگ و استفاده از ابزارهای دیجیتال، جایگزین بازاریابی سنتی برای جذب مخاطب شدند. این روزها که تب استخدام دیجیتال مارکتر بسیار بالاست و افراد زیادی به دنبال کسب مهارت در حوزه مارکتینگ دیجیتال هستند یک سوال اساسی مطرح است، آیا استخدام نیروی مارکتینگ باعث افزایش فروش شرکت‌ها می‌شود؟ یک نیروی مارکتینگ دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و بازدهی آن برای کسب وکار واقعا چقدر است؟
 

اثر بازاریابی بر فروش


همانطور که می‌دانید بازاریابی باعث افزایش آگاهی نسبت به برند، افزایش مخاطبان و فروش بیشتر می‌شود. اینکه شرکت‌ها از چه نوع روش بازاریابی استفاده کرده و هدفشان به طور مشخص از اجرای کمپین های بازاریابی چیست، تا حدود زیادی نتیجه را مشخص می‌کند. هدف از برخی کمپین‌ها صرفا افزایش آگاهی از برند و ایجاد حس اعتماد در مخاطب است و لزوما به طور مستقیم باعث افزایش فروش نمی‌شود.
 

بازاریابی آنلاین در مقابل بازاریابی حضوری


مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از روش ‌های مرسوم بازاریابی سنتی است. در این روش محصول یا خدمات شرکت به صورت حضوری به افراد و شرکت‌های مشخصی معرفی می‌شود و نمی‌توان به طور مستقیم و براساس داده‌های مشخص اثرگذاری آن را بررسی کرد. ضمن اینکه استقبال از روش‌های بازاریابی سنتی در بین مخاطبان نیز بسیار کمتر بوده و اثرگذاری مناسبی ندارد.
در مقابل، به کارگیری ابزارهای دیجیتال و امکان رصد دقیق میزان و نحوه اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی از مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکارها است. روش‌های بازاریابی و افزایش فروش در بازاریابی دیجیتال شامل:
   - تبلیغات کلیکی
   - برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی
   - ایمیل مارکتینگ
   - بهینه سازی موتورهای جستجو

 

تبلیغات کلیکی


یکی از روش‌هایی که در بازاریابی دیجیتال جهت افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کارها استفاده می‌شود، تبلیغات کلیکی یا PPC است. در روش بازاریابی PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک، تبلیغ کننده به ازای تعداد کلیک‌های روی بنر آگهی شرکت که در سایت‌های مختلف ارائه شده است مبلغی را پرداخت می‌کند.
 

برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی


برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی با اهداف مختلفی (مثل آگاهی از برند، افزایش فروش یک محصول خاص، برندسازی قوی‌تر و غیره) انجام می‌شود، اما در نهایت به طور مستقیم یا غیر مستقیم فروش شرکت را افزایش می‌دهد. برگزاری یک کمپین تبلیغاتی و رساندن پیام مناسب به مخاطب هدف، یک کار تیمی است و در آن از روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و غیر دیجیتال مثل ایمیل مارکتینگ، تبلیغات محیطی، بازاریابی تلفنی، سئو و تبلیغات در گوگل و غیره استفاده می‌شود.
 

ایمیل مارکتینگ


یکی از روش‌های اثر گذار در برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان و افزایش فروش شرکت‌ها، ایمیل مارکتینگ و یا بازاریابی از طریق ارسال ایمیل است. ایمیل مارکتینگ در مقایسه با تبلیغات ایمیلی معمولا پیام شخصی سازی شده‌ای دارد و برخلاف تبلیغات ایمیلی که به روش ارسال انبوه برای مخاطبان ناشناس فرستاده می‌شود اسپم و هرزنامه نیست.
استفاده درست از روش ایمیل مارکتینگ می‌تواند به افزایش فروش شرکت‌ها و افزایش میزان تعامل با مخاطبان بالقوه و مشتریان قبلی شرکت منجر شود.
 

بهینه سازی موتورهای جستجو


بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO)، به جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه جذب مشتریان بیشتر منجر شده و از این طریق موجب افزایش فروش می‌شود. بهینه سازی موتور جستجو شامل، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با برند، تولید محتوا، ایجاد بک لینک، ایجاد لینک‌های داخلی و موارد دیگری می‌شود و نیازمند تخصص و تجربه است.
 

استخدام دیجیتال مارکتر و تاثیر آن در افزایش فروش


یک کارشناس بازاریابی دیجیتال از استراتژی های مختلفی برای جذب مخاطب و افزایش فروش استفاده می‌کند. اما استخدام نیروی مارکتینگ باید به شکل مناسبی انجام شود تا در افزایش میزان فروش شرکت اثر گذار باشد. جهت پیشبرد اهداف بازاریابی شرکت‌ها نیاز به یک مدیر مارکتینگ، یک سرپرست مارکتینگ و تعدادی کارشناس دیجیتال مارکتینگ دارند تا بتوانند به عنوان یک تیم با تهیه استراتژی‌های درست و مشخص کردن مسیر جذب مخاطب، اثربخشی بیشتری داشته باشند. این که فرد تا چه اندازه متخصص و در انجام روش‌های بازاریابی به روز باشد تعیین کننده میزان افزایش فروش شرکت است.
کسب درآمد برای یک دیجیتال مارکتر باتجربه و متخصص تقریبا ساده است؛ چرا که نیاز به افراد کاربلد و توانمند در این حوزه بسیار بالاست. برای مشاهده موقعیت‌های شغلی و میزان درآمد نیروی مارکتینگ به این لینک از سایت جاب ویژن مراجعه کنید.
 

ابزارهای پرکاربرد برای دیجیتال مارکترها


یک متخصص دیجیتال مارکتینگ برای پیشبرد اهداف بازاریابی نیاز به استفاده از ابزارهای مختلفی دارد. گوگل ابزارهای مختلفی را در اختیار دیجیتال کارکترها و متخصصان سئو قرار داده که بسیار مهم و کاربردی هستند. ابزارهای داخلی زیادی نیز برای کمک به راحت‌تر شدن فرآیند اقدامات دیجیتال مارکترها وجود دارند. پرکاربردترین ابزارهایی که یک دیجیتال مارکتر استفاده می‌کند شامل موارد زیر است:
   - Google Analytics
   - Google optimize
   - Google keyword planner
   - Google search console
   - Google trends
   - Google ads
   - Keywordtool
   - SEO ranking
   - Hubspot
   - Alexa
   - Survey monkey
 

جمع بندی


انجام فعالیت‌های بازاریابی چه به صورت حضوری و چه در فضای آنلاین می‌تواند به افزایش فروش منجر شود. نکته مهم در این حوزه توجه به نقش منفی بازاریابی و تبلیغات اشتباه است که می‌تواند به از بین رفتن وجهه برند و در نتیجه کاهش شدید میزان فروش منجر شود. در دنیای ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی، کوچکترین اشتباهی در برندسازی و مارکتینگ می‌تواند به نتایج بسیار منفی برای یک برند، شرکت و یا سازمان منجر شود. در نهایت، استخدام نیروی مارکتینگ در صورت انتخاب افراد متخصص و باتجربه بدون شک می‌تواند باعث افزایش فروش شرکت‌ها شود.
 
کد مطلب: 68560
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام