۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵

رتبه سرعت اینترنت همراه در ایران به ۷۳ و ثابت به ۱۴۴ رسید

ایتنا - میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه آوریل ۲۰۲۲، به ۲۴.۹۵ مگابیت‌برثانیه رسیده و ایران را به جایگاه ۷۳ رسانده که حاکی از یک پله صعود نسبت به ماه گذشته است.
رتبه سرعت اینترنت همراه در ایران به ۷۳ و ثابت به ۱۴۴ رسید


سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده و بسیاری از افراد از افت کیفیت اینترنت شکایت دارند. وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و مشاهده آمار این وب‌سایت می‌تواند نشان بدهد که اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه آوریل سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۰.۷۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۷۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۳.۴۶ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۷.۰۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.
 

در حالی که تا ماه مارس سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۹۶۱ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۷۰ مگابیت‌برثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۲.۵۲ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه آوریل ۲۰۲۲، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۴.۴۸ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۱۲۹.۳۶ مگابیت‌برثانیه)، نروژ (۱۱۶.۱۷ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۱۱.۹۴ مگابیت‌برثانیه) و عربستان (۱۰۵.۴۲ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۰۷.۶۱ مگابیت‌برثانیه)، شیلی (۲۰۰.۰۱ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۸۹.۶۴ مگابیت‌برثانیه) هنگ‌کنگ (۱۸۱.۷۰ مگابیت‌برثانیه) و دانمارک (۱۶۶.۱۱ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

میانه سرعت موبایل در ایران
در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۴.۹۵ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۳ از میان ۱۴۲ کشور رسانده است.
 

این در حالی است که در ماه مارس سال ۲۰۲۲، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۴.۹۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۳۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۳ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۴ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از ارمنستان، لائوس و تونس سریع‌تر و از مکزیک، ترینیداد و توباگو و بوسنی و هرزگوین کندتر است.
 

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۴ از میان ۱۸۱ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در مارس ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۹۵ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۱۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۵ کشور قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از الجزیره، جزایر مارشال و لیبی سریع‌تر است.
 
کد مطلب: 68539
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام