کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نکاتی کوچک ولی مهم برای افزایش امنیت گوشی‌های اندرویدی

24 ارديبهشت 1401 ساعت 14:02

ایتنا - اکثر تلفن‌های اندرویدی همراه با سرویس‌های گوگل هستند که برای ردیابی هر حرکت شما، چه آفلاین و چه آنلاین، طراحی شده‌اند.



در این گزارش با تغییر برخی تنظیمات گوشی‌های اندروید می‌توانید از از حریم و اطلاعات شخصیتان محافظت کنید.
اکثر تلفن‌های اندرویدی همراه با سرویس‌های گوگل هستند که برای ردیابی هر حرکت شما، چه آفلاین و چه آنلاین، طراحی شده‌اند.

برنامه‌های گوگل دائماً جزئیات فعالیت وب شما را در تمام پلتفرم‌هایی که به سیستم وارد شده‌اید جمع‌آوری می‌کنند و اگر مانند اکثر مردم همیشه تلفن خود را با خود حمل می‌کنید غول جستجو می‌داند کجا و چه زمانی می‌روید حتی برنامه‌های شخص ثالث به دنبال مجوز‌های غیرضروری برای جمع آوری هرچه بیشتر داده‌های شما هستند.

سپس تبلیغ‌کنندگان از این اطلاعات برای ارائه تبلیغات شخصی‌شده برای شما استفاده می‌شود. با این اوصاف، گوگل اخیراً خط‌مشی‌های جدیدی را معرفی کرده است تا اندروید را نسبت به نسخه‌های قبلی خود محافظ حریم خصوصی معرفی کند و به کاربران امکان کنترل بهتری بر اطلاعات شخصی خود بدهد. نسخه‌های اندروید ۱۱ و بالاتر اکنون دارای داشبورد حریم خصوصی اختصاصی هستند که به راحتی به شما امکان می‌دهد پروفایل تبلیغات را غیرفعال کنید. همچنین تغییر برخی تنظیمات نیز می‌تواند حریم خصوصی شما را در اندروید افزایش دهد.

انصراف از تبلیغات شخصی و ردیابی موقعیت مکانی
اندروید برای دسترسی به عملکرد کامل خود به یک حساب گوگل نیاز دارد، اما همچنین اطلاعات منحصربه‌فردی را از فعالیت وب و جدول زمانی مکان به آن حساب مرتبط می‌کند. برای مشاهده آن اطلاعات، یا در مرورگر خود به Settings > Privacy (or Settings > Google > Manage Your Google Account > Data and Privacy for older phones.) بروید.

قسمت تنظیمات سابقه را پیدا کنید و روی Web & App Activity ضربه بزنید. تا انتها به پایین اسکرول کنید تا دکمه See All Activity controls را بزنید. در اینجا می‌توانید فعالیت‌های غیروب‌سایتی، صوتی و صوتی را در همه سرویس‌های گوگل از جمله Play Store، Maps، جستجوی Google، Assistant، و تجزیه و تحلیل آگهی را فعال یا غیرفعال کنید.

با این حال، توقف موقت این سابقه ممکن است نتایج جستجوی شما را کمی کمتر شخصی کند. همچنین باید تمام فعالیت‌های قبلی را حذف کنید. یا اگر نمی‌خواهید تاریخچه را متوقف کنید، مدت زمان حذف خودکار را بین ۳ تا ۱۸ ماه تنظیم کنید. کلید تاریخچه موقعیت مکانی را در همان بخش خواهید دید. می‌توان آن را خاموش یا تنظیم کرد که هر چند ماه یکبار به صورت خودکار حذف شود. در نهایت، ما شخصی سازی تبلیغات را غیرفعال می‌کنیم که به سادگی برداشتن علامت کادر و چرخاندن کلید است. این تغییرات آسان در تنظیمات باید فورا حریم خصوصی شما را افزایش دهد.

نکات و روش‌های حفظ حریم خصوصی بیشتر
با برنامه‌های خود صرفه جویی کنید. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه تعداد برنامه‌های بیشتری در اندروید خود نصب کرده باشید، حریم خصوصی شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. فقط برنامه‌های مورد نیاز خود را نگه دارید و بقیه را حذف کنید. همچنین، مجوز‌های مربوط به هر برنامه را بررسی کنید.

به جای استفاده از Google Chrome (که برای حفظ حریم خصوصی بهینه نشده است)، سعی کنید به Brave یا DuckDuckGo بروید. مرورگر DuckDuckGo ردیاب‌ها و کوکی‌ها را مسدود می‌کند و چندین ویژگی افزایش حریم خصوصی (از طریق DuckDuckGo) ارائه می‌دهد. همچنین درخواست‌هایی را به موتور جستجوی DuckDuckGo ارسال می‌کند که کاربران را ردیابی نمی‌کند. با این حال، کیفیت نتایج جستجوی خصوصی در مقایسه با نتایج جستجوی گوگل تفاوت جزئی دارد.

سرویس‌های گوگل و اکثر برنامه‌های موجود در فروشگاه Play نرم‌افزار اختصاصی هستند. این بدان معنی است که آن‌ها منبع بسته هستند و نمی‌توانند توسط توسعه دهندگان عادی بازرسی یا اصلاح شوند. از سوی دیگر، FOSS (نرم افزار رایگان و منبع باز) بسیار بیشتر بر حریم خصوصی متمرکز است. می‌توانید جایگزین‌های منبع باز بسیاری از برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در فروشگاه‌هایی مانند F-droid پیدا کنید تا حریم خصوصی خود را افزایش داده و حتی پس بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کد مطلب: 68513

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68513/نکاتی-کوچک-ولی-مهم-افزایش-امنیت-گوشی-های-اندرویدی

ايتنا
  https://www.itna.ir