کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدال لفظی جف بزوس و بایدن در توییتر

24 ارديبهشت 1401 ساعت 13:48

ایتنا -​​​​​​​ جف بزوس، بنیانگذار آمازون در واکنش به توییت رئیس جمهور آمریکا که گفته بود با وادار کردن شرکت‌های ثروتمند به پرداخت سهم منصفانه‌شان، تورم می‌تواند مهار شود، جو بایدن را به دادن آدرس غلط در توییتر متهم کرد.




این بحث بعدازظهر جمعه با توییت بایدن شروع شد که نوشت: می‌خواهید تورم را پایین بیاورید؟ بیایید مطمئن شویم که پولدارترین شرکتها سهم منصفانه‌شان را پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آمازون که در سال ۲۰۲۱ برای ۴۶۹ میلیارد دلار درآمد جهانی، ۳.۷ میلیارد دلار مالیات در آمریکا پرداخت کرد، اغلب برای این که به عنوان یک شرکت بزرگ در مالیاتهای فدرال مشارکت کافی ندارد، هدف انتقاد قرار می‌گیرد. با این حال جف بزوس که دومین مرد ثروتمند جهان است و اغلب به عنوان نماد نابرابری درآمد معرفی می شود، حاضر نشد ساکت بنشیند و برای تورم مورد انتقاد قرار بگیرد.

بزوس در توییتی با اشاره به فعالیت کمیسیون نظارت بر اطلاعات نادرست وزارت امنیت داخلی آمریکا که در آوریل اعلام شد، نوشت: این کمیسیون تازه تاسیس باید این توییت را بررسی کند یا شاید لازم است کمیسیون جدیدی تشکیل شود. بحث درباره افزایش مالیات شرکت‌ها مشکلی ندارد. بحث درباره مهار تورم مهم است. اما وصل کردن آنها بهم دادن آدرس غلط است.

بزوس و آمازون اهداف همیشگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در توییتر بودند و وی تلاش کرده بود گزارشهای تحقیقی مهم واشنگتن پست را که متعلق به بزوس است، به اختلاف شخصی با بزوس ربط دهد.

این نخستین بحث علنی بزوس با بایدن بود و در روزی اتفاق افتاد که بزوس در توییتر کاملا فعال بود و علاوه بر بحث با بایدن درباره تورم، به صحبت با کاربران دیگر توییتر درباره موضوعات دیگر پرداخت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر از زمانی که ایلان ماسک پیشنهاد خرید این شرکت را ماه گذشته مطرح کرد، به مرکز اخبار تبدیل شده است.


کد مطلب: 68512

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68512/جدال-لفظی-جف-بزوس-بایدن-توییتر

ايتنا
  https://www.itna.ir