۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۲

۲۴ زبان جدید به مترجم گوگل اضافه شد

ایتنا -​​​​​​​ گوگل ۲۴ زبان جدید را برای بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر سرویس ترجمه گوگل ترانسلیت اضافه کرد.
۲۴ زبان جدید به مترجم گوگل اضافه شد

از ۲۴ زبان جدیدی که پشتیبانی از آنها به سرویس ترجمه گوگل اضافه شده است، ۱۰ زبان آفریقایی هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این غول فناوری آمریکایی اعلام کرد سالهاست گوگل ترانسلیت به رفع موانع زبان و مرتبط کردن جوامع در سراسر جهان کمک کرده است. اکنون این شرکت می‌خواهد به اشخاصی کمک کند که زبان آنها در این فناوری پشتیبانی نشده است.

زبانهای جدید شامل بوجپوری که ۵۰ میلیون نفر در شمال هند، نپال و فیجی به آن صحبت می کنند و زبان دیوِهی که ۳۰۰ هزار نفر در مالدیو به آن صحبت می‌کنند، است.

با اضافه شدن زبانهای جدید، شمار زبانهای موجود در گوگل ترانسلیت به ۱۳۳ زبان رسید.

گوگل اعلام کرد زبانهای جدید به منزله یک نقطه عطف فنی هستند زیرا از مدل یادگیری ماشین استفاده می کنند که برای ترجمه به زبان دیگری بدون این که تاکنون مثالی دیده باشد، استفاده می‌کند. این می‌تواند برای زبانهایی مفید باشد که دیتابیسهای بزرگی از ترجمه انسانی که می تواند برای یادگیری یک یارانه استفاده شود، برای آنها موجود نیست. اما گوگل اذعان کرد که این فناوری بی‌عیب نیست. بنابراین آیا ترجمه ها صحیح خواهند بود؟ بعضی از چند زبانه‌ها به وجود مشکلاتی در خصوص زبانهایی که پیش از این قابل دسترس بوده اند، اشاره کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، گوگل در سال ۲۰۲۰ پنج زبان جدید به این پلتفرم اضافه کرد که نخستین توسعه آن در چند سال اخیر بود.
کد مطلب: 68507
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام