۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴

گوگل متهم به انحصارطلبی در پرداخت موبایلی شد

ایتنا - شرکت مچ عرضه کننده نرم‌افزارهای دوست‌یابی از گوگل شکایت کرده تا مانع از پرداخت اجباری سهم ۳۰ درصدی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود به این شرکت شود.
گوگل متهم به انحصارطلبی در پرداخت موبایلی شد

گوگل تمامی شرکت‌های عرضه کننده اپلیکیشن در فروشگاه مجازی یا اپ استور خود را مجبور می‌کند تا بابت هر خرید درون برنامه‌ای ۳۰ درصد به گوگل بپردازند. بسیاری از شرکت‌ها این درخواست را ناعادلانه می‌دانند و برای مقابله با گوگل به شکایت حقوقی روی آورده‌اند.

به گزارش ایتنا از مهر، پیش از این اپیک گیمز، فورت نایت و غیره نیز از گوگل به علت همین رفتار انحصارطلبانه در فروشگاه گوگل پلی شکایت کرده بودند.

گوگل نیز مچ را متهم کرده که از پرداخت مبالغ قابل توجهی به این شرکت طفره می‌رود و باید این روند را متوقف کند.

این شرکت مدعی شده: «ما مانند هر کسب و کاری، هزینه خدمات خود را دریافت می‌کنیم و مانند هر پلتفرم مسئول، از کاربران در برابر کلاهبرداری محافظت می‌کنیم. ابزار پرداخت گوگل به جلوگیری از کلاهبرداری کمک می‌کند.»

در شکایت مچ که در دادگاه فدرالی در کالیفرنیا تنظیم شده، گوگل به نقض قوانین ضد انحصار فدرال و ایالتی متهم شده است. پیش از این برخی از برنامه‌های مچ از خط مشی‌های پرداخت گوگل مستثنی شده بودند. اکنون، گوگل می‌گوید که دانلود این برنامه‌ها را هم تا اول ژوئن مسدود می‌کند، مگر اینکه آن‌ها از قوانین پرداخت درون برنامه‌ای گوگل تبعیت کرده و درآمدشان را به اشتراک بگذارند.
کد مطلب: 68478
برچسب ها: گوگل انحصارطلبی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام