کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه انویدیا بدلیل عدم شفاف‌سازی درباره ورود به حوزه استخراج رمزارز

سايت خبری ايتنا , 30 ارديبهشت 1401 ساعت 23:30

ایتنا - گزارش SEC گویای آن است که در طی چند سه‌ماهه متوالی در سال مالی 2018 (که قیمت رمزارزها رشدی چشمگیری یافت و جهان با مشکل کمبود تراشه مواجه بود) انویدیا فاش نکرد که GPUهای آن به طرز فزاینده‌ای در حال استفاده برای استخراج رمزارز بوده‌اند، که این یک عامل مهم رشد عواید فروش این شرکت بوده است.


شرکت تراشه‌سازی Nvidia، بدون تایید یا تکذیب ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، با پرداخت 5.5 میلیون دلار جریمه به این نهاد موافقت کرده است؛ این شرکت متهم شده بود که به درستی به سرمایه‌گذاران درباره تاثیر واقعی استخراج رمزارز بر کسب‌وکار گیمینگ اطلاعرسانی نکرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، گزارش SEC گویای آن است که در طی چند سه‌ماهه متوالی در سال مالی 2018 (که قیمت رمزارزها رشدی چشمگیری یافت و جهان با مشکل کمبود تراشه مواجه بود) انویدیا فاش نکرد که GPUهای آن به طرز فزاینده‌ای در حال استفاده برای استخراج رمزارز بوده‌اند، که این یک عامل مهم رشد عواید فروش این شرکت بوده است.
 
در این گزارش آمده است: «مدیریت ارشد انویدیا، در صحبت‌های درون‌سازمانی، تمایل خود به جذب تقاضا از حوزه ماینینگ رمزارز را ابراز کرد، و در عین حال گفته بود که از کسب‌وکار خود در حوزه گیمینگ در برابر حوزه استخراج رمزارز حفاظت می‌کند و تامین GPUها برای گیمرها را تضمین می‌کند».
 
«با اینکه این شرکت نمی‌توانست زمان و نوع خریداری شدن GPUها خاص گیمینگ برای اهداف استخراج رمزارز را ردیابی کند، ولی پرسنل این شرکت با استفاده از مفروضات مختلف تخمین زدند که تاثیر استخراج رمزارز در سطحی بود که می‌توانست نشانگر آن باشد که استخراج رمزارز عاملی مهم در رشد سالانه عایدی از گیمینگ در طی دوره مربوطه بوده است».
 


این در حالیست که درآمد حوزه گیمینگ انویدیا در سه‌ماهه دوم سال مالی 2018 نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن 52% و برای سه ماهه سوم به میزان 25% افزایش یافته بود.
 
کریستینا لیتمن، مدیر بخش اعمال قانون در واحد دارایی‌های رمزارزی و سایبری، در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که عدم علنی‌سازی اطلاعات حیاتی باعث محروم شدن سرمایه‌گذاران از فرصت ارزیابی مناسب کسب‌وکار گیمینگ این شرکت شده بود.
 
وی گفت: «تمام منتشرکنندگان اطلاعات شرکت‌ها، از جمله کسانی که فرصت‌های دربرگیرنده تکنولوژی‌های نوظهور را دنبال می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که علنی‌سازی‌های آنها بهنگام، کامل و دقیق باشد».
 


کد مطلب: 68477

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68477/جریمه-انویدیا-بدلیل-عدم-شفاف-سازی-درباره-ورود-حوزه-استخراج-رمزارز

ايتنا
  https://www.itna.ir