۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۸

شدت گرفتن تحقیقات درباره کسپرسکی در دولت بایدن

ایتنا - ​​​​​​​دولت آمریکا در خلال حمله روسیه به اوکراین و نگرانی‌ها از حملات سایبری روسیه، تحقیقات امنیت ملی درباره آنتی‌ویروس «کسپرسکی» را سرعت بخشیده است.
شدت گرفتن تحقیقات درباره کسپرسکی در دولت بایدن
این پرونده سال گذشته میلادی از طرف وزارت دادگستری آمریکا به وزارت بازرگانی این کشور ارجاع داده شد، اما پیشرفت چندانی حاصل نشد، تا ماه مارس که کاخ سفید خواستار تسریع در روند بررسی این آنتی‌ویروس ساخت روسیه شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با تشدید تنش‌ها میان مسکو و غرب، نگرانی واشنگتن از این است که کرملین از این نرم‌افزار که اجازه دسترسی به کامپیوترها را دارد برای سرقت اطلاعات حساس از رایانه‌های آمریکایی و یا دستکاری آن‌ها استفاده کند.

دسترسی به شبکه‌های پیمانکاران و متصدیان فدرال زیرساخت‌های حیاتی آمریکا مانند شبکه برق، از نگرانی‌های اصلی واشنگتن هستند.

نهادهای نظارتی آمریکا همین حالا نیز استفاده از نرم‌افزار کسپرسکی در ادارات فدرال را ممنوع کرده‌اند و ممکن است تا آنجا پیش روند که این شرکت را به اتخاذ اقداماتی برای کاهش این خطرات و نگرانی‌ها وادار کرده و یا حتی به‌کلی استفاده از این نرم‌افزار را در آمریکا ممنوع کنند.

این تحقیقات که تا پیش از این گزارشی از آن منتشر نشده بود، نشان می‌دهد که دولت آمریکا به تمامی امکانات و اختیارات خود متوسل شده است تا از شهروندان و شرکت‌های خود در برابر حملات سایبری روسیه محافظت کند.

دیگر قدرت‌های نظارتی توانایی این را ندارند که استفاده از نرم‌افزار این شرکت روسی را برای بخش خصوصی ممنوع کنند؛ شرکتی که آمریکا مدت‌هاست آن را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می‌داند.

کسپرسکی از چندین سال قبل تا کنون اقدامات خلاف قانون یا همکاری مخفیانه با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه را تکذیب کرده است.
کد مطلب: 68473
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام