کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شارژهای بی‌سیم بلکین می‌توانند از همه نقاط اتاق کار کنند

سايت خبری ايتنا , 24 ارديبهشت 1401 ساعت 5:22

ایتنا - این فرستنده‌ها پس از شناسایی دستگاه‌های سازگار با این سیستم در یک اتاق شارژ دستگاه را بدون نیاز به درخواست کاربر آغاز کنند. گیرنده این سیستم شارژ دستگاه‌ها را انجام می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که وقتی سطح باتری به 100% رسید شارژ به طور اتوماتیک متوقف شود.


بلکین، برند آمریکایی تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی مصرفی که به خاطر عرضه دستگاه‌های اتصال به شبکه و تجهیزات جانبی کامپیوتر شناخته شده است، به زودی می‌تواند به نخستین برند تجهیزات الکترونیکی مصرف‌کننده تبدیل شود که محصولاتی را عرضه می‌کند که از شارژ حقیقتا بیسیم پشتیبانی می‌کنند. این شرکت در بیانیه‌ای از آغاز همکاری با یک شرکت توان وایرلس دوربرد اسرائیلی به نام Wi-Charge خبر داد که بر به واقعیت بدل کردن هدف شارژ کاملا وایرلس به زودی تمرکز دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، راهکار شارژ بیسیم مبتنی بر مادون‌قرمز Wi-Charge مدعیست که دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را شارژ می‌کند بدون اینکه نیازی به اتصال آنها به داک شارژ وایرلس باشد. افزون بر این، این شرکت می‌گوید که راهکار شارژ آن ایمن، سازگار با محیط زیست، و به راحتی قابل پیاده‌سازی است، و تمام تاییدیه‌های قانونی لازم را دریافت کرده است.
 
شارژ وایرلس وای-شارژ چگونه کار می‌کند؟
 
استاندارد شارژ وایرلس وای-شارژ انرژی الکتریکی به پرتوهای مادون‌قرمز تبدیل می‌کند. سپس این پرتوها، با استفاده از یک فرستنده توان وایرلس که در یک مکان مرکزی (مثلا روی سقف) قرار داده شده است، ارسال می‌شوند. وقتی یک دستگاه گیرنده سازگار با این سیستم وارد اتاق شود، گیرنده آن دستگاه سیگنال مادون‌قرمز را از فرستنده می‌پذیرد. این سیگنال مادون‌قرمز مجددا به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود که پس از آن برای شارژ وایرلس دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 


شرکت وای.شارژ می‌گوید که این فرستنده‌ها پس از شناسایی دستگاه‌های سازگار با این سیستم در یک اتاق شارژ دستگاه را بدون نیاز به درخواست کاربر آغاز کنند. گیرنده این سیستم شارژ دستگاه‌ها را انجام می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که وقتی سطح باتری به 100% رسید شارژ به طور اتوماتیک متوقف شود.
 
وای.شارژ پیشبینی کرده است که این تکنولوژی علاوه بر استفاده در خانه برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها، همچنین بتواند کاربردی گسترده در اماکن عمومی نیز پیدا کند.
 
علاوه بر وای.شارژ، شرکت چینی شیائومی نیز پارسال خبر از کار بر روی یک تکنولوژی جدید به نام Mi AirCharge برای شارژ بیسیم تجهیزات داده بود، البته سیستم شیائومی هنوز در مراحل اولیه توسعه است.
 


کد مطلب: 68461

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68461/شارژهای-بی-سیم-بلکین-می-توانند-همه-نقاط-اتاق-کار-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir