۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۹

تصمیم چین برای برای جایگزینی کامپیوترهای خارجی با سخت‌افزار تولید داخل

ایتنا- سازمان‌های وابسته به دولت مرکزی چین دو سال فرصت دارند تا لپ تاپ ها، کامپیوترها و سایر سخت افزارهای ساخته شده توسط کمپانی‌های خارجی را با سخت‌افزار تولید داخل جایگزین کنند.
تصمیم چین برای برای جایگزینی کامپیوترهای خارجی با سخت‌افزار تولید داخل
سازمان‌های وابسته به دولت مرکزی چین دو سال فرصت دارند تا لپ تاپ ها، کامپیوترها و سایر سخت افزارهای ساخته شده توسط کمپانی‌های خارجی را با سخت‌افزار تولید داخل جایگزین کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، برخی از کارمندان سازمان‌های دولتی چین پس از بازگشت به کار از تعطیلات یک هفته‌ای خود با پیامی مواجه شدند که به آنها برای تعویض سخت‌افزار خارجیخود با نمونه داخلی دو سال زمان داده شده بود.
 
در این پیام از سازمان‌ها خواسته شده بود تا سخت فزار و نرم افزارهای خارجی را حذف کنند و از آنجایی که تعداد افراد تحت تاثیر از این قانون به حدود 50 میلیون می‌رسد، انتظار می‌رود که کمپانی هایی نظیر اچ پی و دل بیشترین ضرر را در این رابطه احساس کنند.
 
 
 
البته به نظر می‌رسد که در کنار فروشندگان سخت افزار، فعالان بازار نرم افزارها نیز با ضرر زیادی مواجه شوند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که چین احتمالا برای جایگزینی ویندوز مایکروسافت به سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس روی بیاورد. گفته می‌شود که کمپانی استاندارد سافت ور در شامگهای به این گذار کمک شایانی خواهد کرد.
 
البته در حال حاضر این دستور تنها برای کامپیوترها صادر شده است و اجزایی نظیر ریزپردازنده‌ها که جایگزینی آنها دشوار است فعلا مستثنا شده اند. البته این احتمال وجود دارد که این اجزا نیز در آینده در فهرست تعویضی‌ها قرار بگیرند. همچنین این احتمال وجود دارد که مقامات استانی چین نیز به زودی تحت تاثیر این قانون قرار بگیرند.
 
از زمانی که دولت ترامپ کمپانی‌های چینی هواوی و زد تی‌ای را به دلیل ترس از جاسوسی در لیست سیاه قرار داد، چینی‌ها تلاش کردند تا وابستگی خود را به سخت افزارها و نرم افزارهای خارجی کاهش بدهند. اکنون که اوضاع در صحنه ژئوپلیتیک جهانی بیش از پیش به هم ریخته است، چینی‌ها نیز طرح استقلال کامل فناوری خود را با جدیت بیشتری پیش گرفته اند.
کد مطلب: 68447
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام